02 april 2008

Mammutar och papputar

J har hållt på ett tag med att berätta roliga historier, "Kom nu ketchup så går vi" har vi nog hört i ett års tid. Nu kan han några Bellmanhistorier också, och förstår skämtet "Varför dog mammutarna ut? För det fanns inga papputar!" Idag satt vi och kollade på filmen Ice Age 2, och så undrade jag varför tjejmammuten Elly helt plötsligt hade små betar (jag har inte sett hela filmen i ett sträck utan bara brottstycken här och där, så jag hänger inte med i handlingen). Då svarade J:

- Det är för att hon drömmer om när hon var barnut!

Så klart!!!!

Andra roliga uttryck han har just nu är: hjälteman (istället för gentleman) och snöfock (istället för slöfock). Som illustration till inlägget visar jag bilden "Elefanten och jag" från Isa Form. Jag har skrivit om hennes underbara barnplanscher tidigare, se här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du - jag satt häromdagen och tittade på precis den där bilden och funderade på att beställa den. Den skulle passa bra i Max rum när det väl blir omgjort!//Marie Jo

Tina sa...

Tänk vad allt är självklart i barns ögon...:-) Tack för tipset om inredningsrutten. Kram Tina