08 juni 2010

Smultron till prydnad

När vi var hos Anna så hade hon prydnadssmultron på båge. Så rart!!!! Sedan dess har jag letat efter det, och det är bara att konstatera att Österlen helt klart har ett bättre plantutbud än småländska höglandet. Men så igår hittade jag äntligen en liten smultronplanta på båge, på (relativt) nyöppnade butiken Årstid på A6 i Jönköping. Där fanns så mycket fint, och den gråbruna krukan som smultronen står i fick också följa med mig hem. Idag köpte jag en liten duk på Textilhuset här i stan. Somriga vackra färger som sandstrandsbeige och himmelsblått... duken kommer från Linum. Det blev genast sommarkänsla på mitt lilla bord hemma, typiskt då att solen försvann bakom molnen igen.
.

.
Ha nu en fortsatt bra vecka!

4 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt med smultron på båge och alltid kul med nya dukar som piggar upp lite.
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

Ljuva lantliv sa...

Visst är dom underbara!! Tack för mailet. Vi ska läsa och svara på dina frågor så fort vi kan.

Ha en härlig dag trots att solen gick och gömde sig!

KRAM Anna

♥ Fyra årstider sa...

Hoppas på oss! Söta smultron..ska leta efter dem med.
Kram Lotta

Mitt Lilla Sommarhus sa...

Vilken trevlig blogg du har, åh vad gott med smultron...!