12 maj 2012

Trädgårdsträningsvärk

Idag har vi jobbat sedan tidig morgon i trädgården. Flyttat perenner, grävt om jorden i de upphöjda odlingslådorna, röjt sly... Det känns i ryggen, men bra blir det. Jag är ingen trädgårdsmänniska direkt, jag har helt enkelt inte orken och tålamodet, men lite fint vill jag ju ändå ha.

På baksidan har det växt ihop vita syrener, körsbär och nyponrosor. Det låter rätt pittoreskt och sött när jag skriver det, men det var allt annat än sådant i verkligheten, bara en snårig djungel. Röjsågen fick jobba lite där och jag plockade in några grenar av det som fälldes. Inte kan man lämna körsbärsblom att gå om intet sådär...

Nu sitter jag och pustar en stund, egentligen borde jag städa och dona inomhus också, men visst finns det gränser för vad man orkar.



2 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Hej Kristin
Men oj,,,,,,vad härligt det låter :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

redan 72 fina bloggar med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Kamomilla sa...

Tar på kroppen men är väl gott för själen? Om man gillar det vill säga?