19 september 2012

Höstgirlang

Usch, nu är det hektiskt. Mycket på jobbet, mycket med jordbruket och gården, och mycket med egna firman! Dessutom mycket i familjen, vi har firat en 9-åring här och hämtat hem en ny kattunge. Bor man på landet är det knappast en lugn stund... men det är charmen med det hela, jag tror jag skulle dö av leda och tristess om jag bodde på något annat ställe.

Den här girlangen svängde jag ihop i morse, innan jag stack iväg på reportagemakande. Den var rekvisita i fotograferingen men nu hänger den här i min tallrikshylla. Jag tycker det är roligt att dekorera med det som finns ute i trädgården och naturen för tillfället och denna girlang var ett utmärkt exempel på vad man kan samla ihop och skapa på nolltid. Jag trädde nypon, äpplen och rödlök på en ståltråd - klart på fem röda!!!! För att få det hela lite mer rustik och lantlig lät jag nyponen vara lite "oborstade" med skaft och blad kvar, och valde olika sorter för att variera färg och form. De bulliga nyponen är från vresrosor (en del ser nästan ut som små tomater!!), de avlånga är från mandarinros och de små är "vanliga" nypon.



8 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så fin höstig girlang du gjort.. Piffar ju upp i köket =)

Kram Mia

Spirande grönt - sa...

Härligt höstigt!

Go´kväll:)
Rebecca

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Elli sa...

this idea rocks!!!so beautiful and smart!!i love it!!!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar girlang!
Ha en fin söndag!
Kram/Lena

Vikeskärs hem och ting sa...

Vilken jättefin girlang.
Annika

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så fint du har här
och alla vackra bilder!
Ha en jättefin onsdag
Kramar Tina!

Anonym sa...

Fin girlang du lyckats med! Tycker väldigt mycket om din blogg. Det är stor mysfakktor att läsa och titta varje gång! Kram Josefine