29 januari 2013

Den sista kvardröjande amaryllisen

Det är vitt, lite svart och en aningens grönt i vardagsrummet med (precis som jag skrev om i förra inlägget med hyllan från köket). Jämte min läsfåtölj står det lilla 1800-talsbordet med svart skiva. På bordet just nu tjänar en gammal konserveringsburk med spetsband som vas åt den avknipsade stjälken av julens sista amaryllis. I en gammal trådkorg har jag lagt min samling av ägg - de vita är gamla värpägg (som man la i hönornas rede), de mönstrade är i sten och köpt i en IM-butik för flera år sedan och de svarta är i keramik och kommer från Klockaregårdens trädgårdsbutik. Doftljuset från Durance i doften "Confit Citron" luktar underbart, det känns som att befinna sig mitt i en efterrätt när det är tänt.




1 kommentar:

Ett hem på landet sa...

Hej Kristin!
Du visar så vackra foton som alltid. Hoppas att det ordnar sig för dig med operationen och att du mår bättre efter det.

Kram Anna