19 mars 2014

Dagens kvist

Idag ska jag visa en "dagens" som så många bloggar brukar göra, men selfies tillhör inte det som roar mig, så därför är det "dagens kvist" istället. Blomsterflickan i mig längtar efter att plocka buketter nu men måste hålla tillgodo med kvistar än så länge. Körsbär, äpple, syren, och björkris förstås brukar jag ta in, men det här är faktiskt några kvistar av krusbär som jag knipsade av. Här har jag tidigare skrivit om krusbären i trädgården, de är guldgula, söta och ludna, vet inte vad det kan vara för gammal sort. Det är en gammal rest från torptiden i alla fall, och tyvärr drabbas busken ganska ofta av mjöldagg som förstör bären och bladen. När jag gick där och petade så upptäckte jag att busken på flera ställen gjort avläggare i jorden, så nu är det flera plantor med krusbär som växer där, det gladde mig.



Inga kommentarer: