04 maj 2015

Tips om antikaffär

Lämnar endast ett snabbt litet inlägg. Vi har varit iväg på hotellweekend och strosat på loppisar och jag måste bara tipsa om antikaffären Antikladan som finns strax utanför Lilla Edet vid E45:an. De har öppet alla lör- och söndagar kl 12-17 året runt. Väl värt ett besök! Oändligt stort och många rum att gå igenom – man hittade ständigt nya – och priserna ligger väldigt bra till. Men det som gjorde mig alldeles såld på den här affären är att det är grupperat och sorterat så bra. Till exempel ett rum med bara gråvita möbler, en avdelning för 50-talsstil osv. Även inom rummen är det välordnat, i porslinshyllorna stod t ex allt gult porslin för sig, sedan rött, blått osv – det ger kunderna väldigt bra översikt! Jag som inte är så inne på retrostuket kunde smidigt och lätt hoppa över dessa avdelningar utan att känna att jag missade Det Optimala Fyndet. 

Vad jag handlade? Konstigt nog blev det inte så mycket, men jag fyndade nysilverbestick med snäckmönstret för endast 8 kr/del och några extra delar till en gammal servis med jaktmotiv som vi har ärvt. Att jag inte shoppade loss mer beror på att jag har fått tag på något jag längtat efter länge, precis innan helgen… men det får jag visa en annan gång!

(Bilden är lånad från nätet.)

Inga kommentarer: