24 mars 2007

Några bilder från vårt hus

Här kommer äntligen några bilder från vårt hus. Eller snarare små "hörn" från vårt hus. Det var väldigt ostädat så det var svårt att få några snygga vinklar och vyer... ;-)



Först ut är ett av mina älskade skåp i gråvitt. Jag är lite "skåpoholic". Detta skåp med byrålådor längst ner, sekretär och överdel med hyllor bakom dörrar, använder vi som barskåp (övre delen) och linneskåp (lådorna). Det kommer från min pappas affär, Patina Antikviteter & Byggnadsvård. Det är inte originalmålning men jag gillar det hemskt mycket ändå.



På bild nummer två ser man ovan nämnda skåp och ett av tre fönster i vardagsrummet, med krukor med hjärtan-på-tråd och så gjutjärnsstatyett föreställande en falkenerare, ca slutet av 1800-talet, också från Patina. Hissgardin i vitt linne, hemsydd med hjälp från min snälla och duktiga mamma!

Sedan följer två bilder från vår glasveranda, som vi gjorde i ordning hösten 2005. Den första bilden är tagen från köksfönstret och man ser in på verandan, och på ett av mina olivträd som älskar att stå där ute i allt ljus och solsken. De växer som ogräs!



Sista bilden är på våra egentillverkade hängare. Krokarna är från min farfars föräldrahem, brädorna de sitter på har min man gjort och så har jag målat dem vita. Vi har fyra sådana brädor, två vardera om dörren, och i olika höjder så det ska passa både stora och små. Sjalarna har min mamma stickat åt mig... Verandafönsterna och lister och dörrfoder är vitmålade, medan pärlsponten är målad i en kulör som heter "Kobbe" (från Alcro).

Inga kommentarer: