22 april 2007

Några bilder från vårt vardagsrum

Här kommer några bilder från vårt vardagsrum (alla går att klicka på för att se dem i större format). Det är nog det rum jag egentligen är mest nöjd med, åtminstone för tillfället! I ett av hörnen står en gammal buffé, som rymmer vår porslins- och ljusstakssamling. Den ingick i ett matsalsmöblemang som min köpte för 167 kr medan han fortfarande var student... Från början var hela gruppen i mörkbetsad ek men i höstas gjorde jag slag i saken och målade den vit. Blev avsevärt mycket snyggare då. Tavellisten gjorde en snickare åt mig efter min egen design för typ 15 år sedan, när det precis blev modernt med tavellister och man inte kunde köpa dem i affärer! På listen står svartvita, inramade fotografier av oss.



På närbilden av buffén ser man den ljust randiga tapeten. Gillar den mycket trots att det "bara" är en vanlig standardtapet från Duro. Ljusstakarna i rokokostil är i nysilver och fyndade på Tradera. Fatet köptes på Indiska för nästan tio år sedan. I fatet ligger fortfarande några (konstgjorda) vaktelägg kvar från påskpyntningen.



I vardagsrummet finns också vår kakelugn. Är så glad över att det är en vit, fyrkantig modell. Det är absolut den modell jag föredrar bland kakelugnar, även om min pappa byggnadsvårdsexperten hävdar att det också var den billigaste modellen att köpa på den tiden! Till höger står en stor kopparbunke som vi förvarar veden i.



Till vänster ser man ut i den minimala hallen innanför glasverandan. Glasverandan har figurerat på några olika bilder tidigare, bl a i inlägget igår om mina nyaste Blocketfynd.

I vardagsrummet finns även ett grått skåp som jag visade här. Soffor och soffbord, på den brunvita kohuden, visar jag senare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fynd. Åh så vackert hem du har!