11 november 2007

Smygstart

Igår var jag och min yngsta syster på julmarknad i Huseby. Jag köpte bland annat en tomte till, den med grön luva. Jag tycker Husebykeramiken är så fin, det är så vackra färger att pynta med när man som jag annars inte har så färgstarka julsaker. Skålen med julpotpurri och med tomtar på kanten köpte jag för flera år sedan, men jag är lika förtjust i den än!

På vägen hem besökte vi Klockaregårdens trädgårdsbutik i Ör. Jag älskar den affären och har skrivit om den tidigare, läs här. Några tazettlökar fick följa med hem, jag satte dem i ett 1800-tals fat i vitt porslin tillsammans med engelsk sjösten. När stjälkarna vuxit sig långa måste jag nog byta ut fatet mot något djupare planteringskärl, men än klarar det sig fint.

Vill också passa på att visa min enda julgris, Nasse från Village. Han fick följa med hem, han är ju ändå mest vit och passar därmed in! Mycket söt, i vit filt med röda prickar. Min son kunde inte förstå att mamma köpt ett gosedjur ;-)

Det är en min smygstart på julpyntandet!







1 kommentar:

"M" sa...

Härligt med snö...fint pynt...nu vill man ju pynta...mysigt