25 juni 2009

Sol(o) och inspiration

Tjenamoss mitt i veckan! För närvarande är jag solo hemma med hunden sedan övriga familjemedlemmar åkt på minisemester till Värmdö. Jag försöker måla undan en massa jobb medan jag är ensam. Igår blev det nästan tre timmars målande efter jobbet och jag siktar på något liknande idag. Det är förvånansvärt vad man hinner och orkar, när man inte hela tiden blir avbruten av någon som vill ha mat eller behöver nattas. Visst saknar jag mina kära, men det är rätt så skönt att vara ensam några dagar och hinna med sådant som annars blir nedprioriterat.

Min dator krånglar och vill inte samarbeta så nu uppdaterar jag från jobbet... det får bli ett inlägg utan egna bilder. Jag hittade härlig, vit sommarinspiration i ett reportage från Hus & Hem. Här hittar du det fina reportaget gjort av de duktiga tjejerna Helena Skarp och Mari Eriksson. En härlig mix av vitt och sommarsköna pasteller, tycker jag!













Ha en fortsatt bra vecka!

8 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Underbara bilder! Härlig inspiration. Jag är så glad för på senaste loppisrundan hittade jag en sådan fin gryta fast i lite mindre modell i vit emalj. Toppen! Och så fick jag den för en 10:a också *ler*

Förstår dig verkligen när du berättar om tiden! Jag får ingenting gjort här hemma för jag blir avbruten KONSTANT! Nu har jag fått sitta här vid bloggen i 5 minuter utan att någonting har hänt - kors i taket!

Kram Jenny

StrandviksVillan sa...

Jag vill OCKSÅ ha lite egen ENSAM tid hemma!! Det är ju precis så när man ständigt blir avbruten...
Nåja just nu skulle jag ju ha tid då lillen sover, men så sitter jag här vid datorn istället, suck ;)

Näe, nu ska jag ta itu med nåt projekt - nåt litet åtminstone, hihi!

Emelie sa...

Låter skönt att få vara lie solo! Inte så ofta det händer...
Förstår att du får massa gjort. Det här med mat nattning coh översyn är en riktig tisslukare...
Älskade barn!
Kram och ha det gott!

Ardisia sa...

Hej!
Vet inte om jag varit här innan. Så fin blogg du har! Har lagt dig i min lista nu och återkommer säkert :))

Jättefina bilder! Så ljuvligt, fräscht & ljust hem. Tack att dela med dig!

Njut av din egentid :) Kramis Ardisia

rosenskära sa...

Då är vi två! Resten av min familj åkte till stugan i förmiddags så jag är alldeles allena, men utan målningsprojekt! Så jag har ägnar eftermiddagen åt solbad nere vid bryggan i sällskap av en god bok. På hemvägen gjorde jag något riktigt dekadent - jag köpte en burk Ben&Jerrys som jag ska kalasa på helt själv!

Det kanske bör tilläggas att det är första gången på elva år det här händer...

Kram
Lena

Made in Persbo...Carina sa...

Vilka härliga bilder du hittat att inspirera oss med :)
Håller med dig om att det kan vara sjönt att få lite tid ensam hemma när man får pyssla och greja ostört. Så underbart sen när familjen träffas igen och man saknat varandra.

Hoppas att ditt datastrul löser sig snart!

Kram, Carina

Ett Vitare Hem sa...

vad skönt att få lite egentid och håller med att bilderna är helt underbara!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Made in Persbo...Carina sa...

Ja men visst gjorde han det fint som vanligt! Man märker att han har sin favoritstil. Vitt, naturmateial, stenar, enkla ljushållare. I löööve Ernst *hi, hi*
Jag gillade också det han sa om att vitt bara är vitt så länge man själv vill det. Och så gillar jag att han delar med sig av sina filosofiska tankar. Skön känsla i programmet tycker jag.

Jag har haft en idé om hur jag ska göra, i badrummet sen när det ska dekoreras, med ett gäng stenar vi plockade i danmark förra sommaren. De ligger i påsar och väntar på att hamna i skålar och dylikt men Ernst inspirerade mig och helt plötsligt kände jag att jag måste inte alls vänta på badrummet...jag kan lägga dem till lyst i vardagsrummet så länge. Så det ska jag sätta igång med nu. Bilder kommer på bloggen...kanske redan imorgon :)

Ha det fint tjejen!
Kram, Carina