28 juli 2010

Innepyssel

Nu när det har regnat har jag varit inne och städat och flyttat om en massa prylar. Och blivit påmind om att jag måste rensa - igen. Så det är vad jag måste ta tag i när vädret permanent blir sämre. Ute är allt så blött så vi har inte kunnat måla klart uteköket, och grindarna saknar också sista strykningen. Jag är så sugen på att göra klart det nu, särskilt när jag läste de fina och kloka kommentarerna på mitt inlägg Uteköksfunderingar - tusen tack!
.
.
På bilden en eftersläntrande fläderblomma i gammalt dricksglas på en hylla i köket. I zinkboxen förvarar jag värmeljus och i trämåttet stearinljus, vi fick börja tulla på lagret nu när det var så ruggigt väder...

4 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du! Åh jag känner precis samma sak - måste bli färdigt med någonting här nu annars exploderar jag!! Flädern är sedan länge överblommad här men jag köpte lite överblivna jordgubbar idag, smarrigt! Älskar jordgubbar.

Kram Jenny

A House With A View sa...

Har ni haft blött väder?? Här har varit kanon, vi har badat och solat idag (orättvist, hihi) Fin bild på dläderblomman i glaset - somrigt! Fin blogg!

Kramizar aka

Systrarna Hjertén sa...

Hej,

Hittade precis hit! Vilka fina bilder du visar. Vilka grindar och vilket hus!!!!!!!

Mvh
Frida

Ett Vitare Hem sa...

mmmmm tänker samma sak och jag tror minsan jag ska dra igång och storstäda idag i regnet....
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS