09 september 2010

Kökssoffa

När vi fotade här i köket förra fredagen så ändrade jag om lite på möbleringen i köket. Jag tycker det är så härligt med kökssoffor och köksöar, och nu kan man väl säga att jag fick lite av varje... Jag har länge gått och tänkt på hur det skulle bli om jag flyttade den lilla kökssoffan jag har, från verandan till köket. Sedan "vände" jag på bordet och har inga stolar längs ena långsidan, det ger lite köksökänsla. Hur vår matplats såg ut tidigare kan du se här.
.

.
Med vinklar och vrår, fönster, dörröppningar och köksskåp som ska kunna öppnas ordentligt, är det inte lätt att få till en bra möblering med bord och stolar i köket, men jag känner mig ändå rätt så nöjd med det här. Vi ska åtminstone prova det såhär ett tag (sagt för att blidka min man ssom suckar lite uppgivet varje gång jag stökar runt på möblerna). Nu ska jag ägna mig åt totala ilandsproblem som att bestämma vilka kuddar jag ska ha i soffan, om jag ska fortsätta ha ett fårskinn att sitta på eller om jag ska sy en dyna, och fundera på om jag ska byta ut de vita stolarna (ommålade Äppletstolar jag fått av en f d arbetskollega) mot lite äldre stolar.

11 kommentarer:

Made in Persbo...Carina sa...

Å så spännande med höstreportage från ditt vackra kök! Såg den blandade buketten nedan och jag måste säga att det var något av det vackraste jag sett! Vilken UNDERBAR blombukett att ställa på sitt köksbord!

Varma kramar
carina

Renée sa...

Vad duktig du är! Ser ju underbart vackert ut. Jag skickar en massa goa höstkramar till dig!

StrandviksVillan sa...

Bättre nu!
Ser väldigt inbjudande och hemtrevligt ut!

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mysigt det blev!
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Väldigt inbjudande kök! Mysigt och hemtrevligt!

Kram från Australien♥

Unknown sa...

Det var da en rigtig god løsning, Kristin! Og manden her i huset har også lidt svært ved ændringer - men man skulle jo tro at vender sig til det... God weekend til dig og din familie! Knus; Heidi

Anonym sa...

Det var ju smart tänkt, kökssoffan är ju nästan som gjort för detta.

Blandet-landhandel.dk sa...

Perfekt, Kristin! Helt enkelt perfekt. Jeg havde nok også skaffet ældre stole.
Kh Katinka

Made in Persbo...Carina sa...

Å GRATTIS....himla kul att det blev sålt direkt! Då får man hålla utkik nästa höst då ;)

Kul att du gillar min Tips-idé! :)))

Kramar, Carina

♥ Fyra årstider sa...

Hej min bästa kollega. Jag tänkte skriva om oss idag och hoppas att det går bra att jag lånar en bild från ditt kök.
Kram Lotta

Anonym sa...

what a lovely space!!!!