21 september 2010

Tisdagstema: bästa loppisfyndet

Veckans tisdagstema på Fabriken är bästa loppisfyndet. Jag har funderat, men jag kan faktiskt inte komma på ett enskilt bästa fynd! Däremot har jag fyndat mycket fint porslin på loppisar och därför visar jag min tallrikshylla i matsalen. Här har jag udda uppläggningsfat och en samling kannor, alla i lite olika vita och gräddvita nyanser. De är mina favoriter och jag använder dem nästan jämt. Det är så roligt att leta efter nya fat eller kannor, man vet aldrig vad nästa del till samlingen blir!
.

10 kommentarer:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Fina uppläggningsfat!
Alltid kul med loppisfynd... :-)

Kram från Australien♥

Mánadis' Vildhäst sa...

Märkligt nog verkar man kunna ha huuuur många söta kannor som helst=)

Linda sa...

Jättevackert porslin! :)

Ha en bra dag!

Unknown sa...

Hej!
Första gånger jag hittar till din superfina blogg. Vilket fint hem du har. Förstår inte att jag har missat det. Måste hem och kolla i Lantlivtidningen sedan. Du samlar lite samma som mig, tallrikar, kannor och annat fint kan man aldrig få för mycket av. Kul att byta lite i tallrikshyllorna också.
Jag ska skicka i väg mitt bidrag snart.

Kram Anna

himlaverket sa...

Eller hur....
man har ju så mycket att välja på så jag tog åxå nåt ur mängden.
Roligt med fabriken...

Anonym sa...

Så fint porslin!! Kan man verkligen inte fånog av
kram malin

A piece of Asia sa...

Jag gillar verkligen tallrikshyllan och kombinationen av tallrikar och kannor var jättefin!
Ha det gott!/
Johanna - A piece of Asia

becca sa...

Hejsan!
Din tallrikshylla är helt underbar, så mycket fint porslin du fyndat passar ju jätte bra på hyllan. Är din hylla hemma snickrad eller har du köpt den? jag är ute efter en tallrikshylla men har inte riktigt hittat rätt, får kanske be någon händig om hjälp.

Ha det bra, kram Rebecca.

Kamomilla sa...

Jättefint på din hylla!

Norrfrids Eija sa...

Så sött! Kannan med gröna randen har ja´me´. Verkligen maffig tallrikshylla!