26 september 2011

Mina födelsedagspojkar

Nu har vi firat mina pojkar både framåt och bakåt och kors och tvärs. S fyllde 40 och J fyllde 8. Är alltid så avundsjuk på dessa höstfödelsedagar, när det fortfarande finns blommor att plocka utomhus och ta in i buketter. Jag fyller själv i november och jag kan tala om att då finns det banne mig inte något roligt som blommar i min trädgård! (I november vill jag helst börja med jul och jag brukar alltid tillåta mig själv det efter att ha fyllt år, då är det liksom "fritt fram" för hyacinter och annat!)


Årets födelsedagsros var rosa som värsta marsipanrosen. Nu fortsätter septemberfödelsedagarna att dugga tätt. På listan står båda mina systrar och så ena syskonbarnet och i dagarna fick jag också ett nytt litet kusinbarn. Grattis alla septemberbarn - ni fyller år i en fin månad!!!

1 kommentar:

Kamomilla sa...

Alla årstider har nog sin charm, men du har rätt, november är väl nog den tråkigaste. Men kanske man kan brassa på med vackra mossarrangemang istället?

Jag tänkte just igår att nu har det inte regnat på några dagar- nu borde man ut och plocka mossa..