27 november 2012

Lingonkrans

I helgen tog jag hundarna med mig ut i skogen och plockade lingonris, inspirerad av Lantlifs-Anette som gör så fina kransar varje år. Jag undrar bara varför jag inte har provat det tidigare, det var ju hur enkelt som helst... Bara att "grovrensa" riset när man kom hem (så att bara gröna och fina kvistar kommer med), ta ett par kvistar per gång och linda med blomstertråd runt om. Ingen stomme behövs (jag gillar att kransen inte blir helt perfekt rund), och ingen behandling av kransen heller (enligt Anette, som gjort detta i många år), bara att hänga upp i band... Nu pryder en krans vår kakelugn och den andra hänger i köket.



5 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

lingonkrans..vacker där på den sagolika kakelugnen ...hade alltid lingonblad i Luciakronan när jag var liten...

Pernilla

Merja sa...

Jätte fint blev det mot kakelugnen!! Ska också göra några att ha inne. Ibland gör jag hjärtan också.
Vilken fin blogg du har. Fortsätter att kika i tidigare inlägg:)
Ha en fin dag!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja det är ju så fint med lingonkransar, jag kanske oxå skulle ta å göra någon:)
Ha en bra dag/ Jennie

Matilde & Co sa...

Fina kransar och en så vacker kakelugn :) Sofia på Matilde & Co

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilken fin liten skir och alldekles perfekt gjort lingonkrans!! Och de där bruna duschkrämsflaskorna, ursnygga!!! Adventshälsningar från Nordingården