29 november 2012

Silverglans i matsalen

Jag fortsätter visa hur jag i långsam takt pyntar hemmet... i år går det verkligen segt, hur kan det vara så, när jag egentligen älskar adventstiden? I morse tänkte jag på hur mycket jag brukar ha hunnit med vid den här tiden... i år har jag inte köpt mer än två julklappar och jag är inte alls färdig med adventspyntandet. Tur att årets glöggparty inte går av stapeln till första advent, det ger mig lite mer tid!

Vår matsal har fått lite silverglans. Den söta mistelkvisten i zink och pärlor hittade jag i en butik i Linköping när jag var där på kurs i förra veckan. Jag brukar ha så svårt att få tag på riktiga mistelkvistar, så i år satsade jag alltså på en konstgjord! Bara att ställa sig här under och vänta då, alltså... ;-)


I det andra fönstret hängde jag upp stora julkulor i fattigmanssilver. Enkelt uppknutna i vita band och i lite olika höjder blir det nästan som en skir extragardin.


3 kommentarer:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Fint med misteln och kulorna. De kulorna var ju jättefina. Får jag nog kika efter minsann:) Tack för tipset:)

Marthina, Holmbytorp sa...

Riktigt vackert! Kram Marthina

Photo by Maria sa...

Så snyggt..

Kram Mia