16 juli 2013

Planteringsbänk

I år är första året jag har använt mig av en planteringshörna. Och varför har jag aldrig gjort det innan? är ju frågan jag ställer mig mu. Jag har inte tyckt jag behövt det, men det är ju såååå bra och sååååå trevligt.

Jag har bara använt gamla grejor jag haft liggande, själva bordet är ett symaskinsunderrede jag haft ute i trädgården i många år. På det ställde jag en gammal kuskbock för att få en nivå till. På sätet har jag krukor  på tillväxt och under det står tomma krukor och fat. Två fågelholkar som trillat ner från träden de en gång satt i spikade jag upp på planket. Jag tror inte det flyttar in några fåglar där när jag står där och stökar, men det blev sött och inramat på något sätt, tyckte jag. Till höger sitter en liten gjutjärnshängare för planteringsredskap och snöre. Under symaskinsbordet har jag en samling kryddetiketter och andra blomsterpinnar i ett sprucket höganäskrus. Längre bort mot husväggen får det plats att ställas kratta, spade, ogräshacka och korg för trädgårdsavfall. Utanför bild är den fula plastförpackningen med planteringsjord, men det finns plats för den också, haha! Så smidigt att få allt samlat på ett och samma ställe och slippa springa omkring och undra var jag gjorde av det ena och andra!



Inga kommentarer: