02 juli 2013

Rost & choklad

Vad skulle jag göra utan Blocket? I förra veckan hittade jag dessa trädgårdsurnor i gjutjärn på Blocket och jag slog till direkt. Helt i originalskick och med texten "Husqvarna N:o 1" på foten. "Om du ångrar dig och tycker de är för rostiga, får du komma tillbaka med dem", sa killen som sålde dem. Att jag aldrig kommer ångra mig utan istället är extra glad för rosten, sa jag inte. För skoj skull googlade jag på dem och konstaterade att om man köpt dem via en auktionsfirma så hade man fått lägga tre gånger pengarna mot vad jag gav. Älskar Blocket!!!


Jag har planterat chokladblommor i urnorna nu, jag hittade dem på rea på plantskolan. Inte de vackraste exemplaren, men min kompis C brukar alltid köpa plantor på rea och säger att de alltid repar sig med lite vatten, omsorg och kärlek, så jag hoppas det går bra! Jag läste att de blommar mycket och länge, så med lite tur kan jag alltså njuta av dem hela sommaren och en bit in på hösten. Än så länge har det varit så regnigt men jag måste absolut gå ut och sniffa lite på dem och se om de luktar så mycket av choklad som det sägs!


Urnorna är ca 30 cm höga och 30 cm i diameter, det får plats med gott om jord för det man planterar i. Samtidigt är de högst flyttbara, jag funderar faktiskt på att ta in dem under vintern och plantera julens amaryllisar i dem...

1 kommentar:

Min KuriÅsa Värld sa...

Vilket fint fynd! Blocket är bra, men jag föredrar nog ändå mer Tradera! Men oavsett det så är ju det roliga att fynda och hitta fina saker:)
Kram Åsa