13 maj 2008

När lillan sover...

... fixar mamma med vit färg. Här är senaste omvandlingsnumret, en sliten fruktlåda för 20 kr på loppis, som jag målade med ett tunt lager vit färg så att texten fortfarande skulle lysa igenom. Det blev ganska bra, mycket "shabby" som jag gillar. Nu används lådan till alla miljoner serietidningar som J har (han har ärvt ungefär alla utom typ tio Bamsetidningar från sin far, så vi har oräkneliga gamla Fantomentidningar från 80-talet som snart är sönderlästa - de är J:s favorit...).







Och tänk... två inlägg på samma dag blev det idag! ;-)

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jättesnyggt - jag ropade nästan rakt ut - måla inte över den fina texten - men det blev ju snyggt att måla sådär lite svagt.

Kram Maud

Kamomilla sa...

Snygga grejs! Bänken är härlig, en sån skulle man ha...

Karin Lindström sa...

Hej Kristin!
Så fin lådan blev, tänk om jag också kunde ta tag i lite såna projekt.
Skönt att du blivit bättre, hoppas du får känna dig frisk framöver.
Vårt orangeri är verkligen helt anspråkslöst. Jag ska visa mer bilder så du får se och det är verkligen toppen att ha. Vi har ofta fester där. Senast var en av dom tidiga varma vårdagarna i Mars. Då grillade vi korv med fem andra barnfamiljer och satt där inne, jätte mysigt.

Kram på dig nu och var rädd om dig!!
Karin