20 mars 2013

Uteblivna vårkänslor

Nähä, nu får det vara slut på snöandet och kylan. På det här sättet blir det ju ingen vår. Idag snöar det för tredje dagen på raken och det känns som om blåsten och kylan går rätt igenom kroppen. Jag är faktiskt trött på isgata, snöstorm och sjutton lager kläder på mig nu. Jag har verkligen svårt att uppskatta snöfall vid den här tiden på året - jag säger knappast hurra, det blev en femte månad med vinter! Tack, men jag tar hellre värme och vår nu...

Man kan inte tro att det är påsk om en vecka, jag har i-n-g-a vårkänslor kvar längre. Igår när jag handlade fick jag tvinga mig själv att bunkra lite påskstämning trots att snön yrde över parkeringen. Körsbärskvistarna har redan lurats att tro att det är vår inne. Så varsågod, en liten hörna med vår blev det ändå, trots snön utanför!
 


Emaljkanna "Sockerärt" från Ikea, linnelöpare från Himla.
Fjädrar från Blomsterlandet. Prickiga ägg och hängande ägg i pastell från Textilhuset i Nässjö.

4 kommentarer:

Husprojekt Drömhus sa...

Så fint <3
Ja, visst är man trött på snön & kylan? jag har börjat trotsa den :)

Kram Tiina

Yvlinga sa...

Jag säger bara - hurra för vedspis!
Muminmamman

StrandviksVillan sa...

Ljuvliga feel-good bilder ändå :)

susanne sa...

Wow, jag får ta mig en tur till Ikea ser jag. Gillar kannan! Är den ny för våren hos dem?/Susanne