06 juni 2007

Nötta vita antikviteter

Här kommer ögongodis i form av interiörbilder på "hvidt og slidt". Kan inte få nog... Blev väldigt sugen på att hitta antikviteter idag, så jag var och inventerade "lagret" hos pappa antikhandlaren. Som tur är så praktiserar pappa återköp även om det gått flera år. Således kunde jag lämna tillbaka ett litet väggskåp i engelskt rött och byta till mig lite andra grejor, visserligen med "leverans senare" för inget är ju i skick att börja använda på en gång, men vad gör det? Vi har ju ändå inte kommit så långt på utbyggnaden att det är dags att inreda. Ett litet krämfärgat trettiotalsväggskåp, en grå, avskavd gardinstång och en gammal fönsterbåge blev dagens resultat. Sneglade även på ett halvmånebord och ett litet skåp. Bordet skulle nog passa fint i blivande matsalen och skåpet till J:s rum, under den tänkta tallrikshyllan (som jag bloggat om tidigare). Hade nog kunnat botanisera längre, men min son var med och han tyckte det var otroligt tråkigt att vänta medan mamma vred och vände på dammiga saker på lagret. Detta trots att han blivit mutad med tårta av mormor!

Jag hade lånat ut några exemplar av "Vakre Hjem og Interiör" till pappa som jag fick tillbaka idag. Undrar om man får någon form av bonus om man skriver till tidningen och säger att de har en hängiven, snart 60-årig man som ny läsare! ;-) Annars tycker jag det verkar som om det bara är "thirtyish women" som är läsare...

Från Honning og Flora

Från Landromantikk

Från Stenhuset Antik

2 kommentarer:

Marie sa...

Måste vara toppen att ha en pappa som är antikhandlare.

Ha en härlig dag.
Kram Marie

Amoroso sa...

Vilken TUR du har med en pappa som är antikhandlare! Det måste bli lite första tjing på det
mesta..:-)