03 juni 2007

Tallrikshylla sökes

Vad kan en tallrikshylla kosta egentligen? Enligt min man är det jätteenkelt att snickra ihop en själv (jag kan då inte, jag och verktyg är ingen bra kombination). Kruxet är bara att vi aldrig har tid för att småpyssla med sådana här saker, det är mer råjobb med avsevärt mer prioriterade saker som gäller hemma hos oss (typ att bygga färdigt huset).



Nu har jag fått tallrikshyllor på hjärnan och skulle tycka det vore såååå snyggt att ha på väggen i J:s rum. Oliver Furniture var en ny bekantskap för mig. Deras tallrikshylla ovan kostar 699 DKK på deras hemsida, på Syster Lyckligs hemsida säljs samma produkt för 995 SEK.

Efter att bara ha sökt på "tallrikshylla" på Google så kom även Escape upp som en träff. Jag hade aldrig i livet kunna ana att en tallrikshylla kan kosta 10.800 kr!!!!! Då är den visserligen väldigt stor, men ändå! Hade någon kunna tänka sig att en tallrikshylla kan kosta så mycket? Nej, det blir nog till att vänta på att vi får tid och så be snällt att man får en hylla snickrad till sig...

3 kommentarer:

Åsa sa...

Kära syster! Nu packar jag ihop mitt rum här i England för att bege mig hemmåt. Jag längtar sååå efter att komma hem. Och en tallrikshylla kan jag snickra ihop till dig om du vill (hihi), jag har ändå inget för mig! Ses imorrn eller på onsdag! Stora kramar från ett soligt och fint England men med hemlängtan i hjärtat!

Anonym sa...

Hej!
Min mamma letar efter en tallrikshylla och när jag letade runt på nätet så fann jag samma hylla som du. Den finns på himlenrunt.com också. Där kostar den 880 kr, vet inte hur stor fraktkostnaden blir.
Tänkte bara tipsa dig om det :)
Trevlig sommar! Sofia

Jes/Vita villa vila sa...

Bara lite nyfiken... Fick du tag i någon tallrikshylla sen? :-)

Jag köpte nämligen en på Tradera för 70 kr för lite sedan, den är inte så stor men räcker till för ett par barnböcker i min sons rum. Men du kanske redan har sökt där?

Kram från Jes