05 januari 2012

Det får bli lite blått

Tack för era uppmuntrande ord på mitt förra inlägg. Jag kommer fortsätta blogga som jag gör, och kanske sluta tänka på att jag visar samma saker som jag visat flera gånger tidigare. Det är kanske mest jag som tycker att jag upprepar mig?

Här blåser det och är tråkväder fortfarande. Nu har jag rensat ut julen och jag behövde ha in lite mer fräschhet och krispighet i huset, kände jag. Det fick bli lite blått. Blå är en färg som jag vanligtvis är ganska kluven till. Jag kan tycka blått i nyanser av himmel, förgätmigej, lavendel och slitna jeans är vackert, men jag gillar inte alls kobolt- eller marinblått. Jag tror fortfarande jag lider av en överdos från sent 1990-tal när det gäller den färgen, ha ha! Jag har nästan inga blå saker alls hemma och det visade sig att utbudet i affärerna inte var så stort heller. Imorgon ska jag ta några bilder hemma (av det lilla blå jag fick tag på) men i väntan på det får ni hålla tillgodo med några fina blå inspirationsbilder, den första är ur Boråstapeters serie "Karlslund", resterande bilder minns jag inte var jag fann på nätet... Lantligt, charmigt och samtidigt fräscht, tycker jag.




Inga kommentarer: