20 januari 2012

Lite lugnt och stilla

Här går det lugnt och stilla till, jag är hemma med lilla M som har ilskna nässelutslag som inte vill ge med sig trots läkarbesök och ordinerade mediciner. Som alltid har jag så svårt för att barnen är sjuka, jag känner mig så hjälplös. Nu är det i alla fall snart helg och jag hoppas utslagen försvinner, så M får ha det lite kul istället för att bara klia och känna sig dålig.



Jag köpte snitthyacinter vansinnigt billigt på Ica Maxi i veckan. Så här utan lök och jord,
tycker jag de passar som vårblommor. Svagt rosa är de, en passande färg nu när det är vårvinter.
Hyacinterna står i en handblåst gammal vas med puntelmärke i botten, den är verkligen perfekt till blommor!

3 kommentarer:

Hemlängtan sa...

Vilka vackra hyacinter! Vi får hoppas att utslagen ger med sig.
Trevlig helg! Malin & Alice

mormorMärtas sa...

Ja, det är jobbigt när barnen inte är riktigt pigga...
Vilka härliga hyacinter, det tror jag aldrig jag har sett, snitthyacinter. Jag tycker om din blogg, har lagt den i min blogglista:)
Kram Annika

Rose Garden Malevik sa...

Hej Kristin
Ja usch,,,,,,,visst e de jobbigt när barnen e sjuka......hoppas de blir bättre snart...
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan