27 februari 2008

Utmärkelse och badkar

Jag har fått en utmärkelse av Karin Lindström med bloggen med samma namn. Gulliga Karin startade sin blogg i januari i år och hon bor på landet i ett gammalt hus, precis som jag. Jag tycker jag har "känt" Karin längre än så, det beror på att hennes hem visades i Allt i Hemmet för flera år sedan. Det var ett jättefint reportage och jag har det sparat i mina pärmar med hem att inspireras av. Ni som inte läst det reportaget får genast kila över till Karin och kolla på hennes blogg! STORT TACK KARIN för att jag fick utmärkelsen, och för dina alltid trevliga, omtänksamma kommentarer här hos mig! Jag känner mig väldigt hedrad!



Jag tänkte jag skulle sända utmärkelsen vidare till tre andra rätt så nya bloggar:
  • Miafialottan, med bloggen med samma namn, en tjej som verkligen kan det här med sömnad! Hon fixar och donar och det blir så himla fint. Jag hoppas allt går vägen med ert husköp nu, och att bebisen tittar ut snart!
  • Mia, med bloggen My Shabby Chic House, som liksom jag strävar mot ett vitare hem. Mia är nog duktigare än jag... Här serveras man alltid trevliga inlägg och mycket före-efter-bilder, som jag gillar.
  • Hanna, med bloggen Hannas form, där du kan se de mest fantastiska foton. Hanna är otroligt stilsäker och hon knäpper enormt vackra foton. Jag blir alltid väldigt inspirerad att jaga motiv med kameran efter ett besök där. Hoppas du vet att jag tänker på dig!
Så över till något helt annat. Jag tror jag börjat komma in i mina vanliga gängor igen, för igår kväll skickade jag ut min man med hästsläp efter bilen att hämta hem ett badkar jag köpt på Blocket. Han muttrade något över att det är livsfarligt att ha en fru hemma som har all tid i världen (nåja...) att sitta på Blocket och shoppa. Han kom dock hem betydligt mer nöjd, för det var precis ett sådant badkar vi hade tänkt köpa till det nya badrummet i utbyggnaden. Modellen Victoria från Westerbergs, som ny kostar 12.000 kr, det vi köpte var i stort sett oanvänt och vi fick det för 5.000 kr. Och vips så hade man sparat 7.000 kr... förstår inte varför han klagar?

13 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!

Till och börja med:
Vilket UNDERBART badkar du har köpt!!! Vilket fynd och du har ju verkligen SPARAT pengar så varför klagar din man ;) Fniss!
Verkligen helt bedårande!!!

Grattis till din award - den är du verkligen värd!

Tack för dina rara ord hos mig - men äppelmöbel var fel ha ha...önskar dock att det varit så genomtänkt...mitt inlägg alltså ☺☺☺

Yes, nu tar pappa M över och är pappaledig i ett halvår så dagis blir först till hösten...

Ta hand om dig & dina trollungar!

Största kramen! Jes

Mitt skabbiga chica hus sa...

Å gulle dig, vad du är snäll!
Nu blev jag såååååå glad!!!!

Kramar Mia
Http://www.myshabbychichouse.blogspot.com

H A N N A S - F O R M sa...

Å, så glad jag blir...vad du är gullig...och omtänksam...jag måste titta mer på din fina blogg...och lära mig hur man får med sig den fina utmärkelsen.

STOR KRAM
Hanna

Anonym sa...

Tack!!! Vad glad jag blir!! Nu ska jag bara klura på vad man gör med en utmärkelse, jag är ju lite ny inom bloggandet :)

Men vilket jättefint badkar! Och där tjänade ni ju en del pengar! Jag känner dock igen "knorret" från den andra hälften när det gäller att shoppa på Blocket. Köpte en barnsäng där för nån månad sen, och sen när vi skulle hämta den, (ganska långt härifrån) rymdes inte hela familjen i bilen samtidigt som sängen skulle med, så sambon fick åka och hämta den själv. Jag sa hela tiden att jag kunde åka och hämta den och han kunde vara hemma, men han gillade inte tanken på att jag snurrade i de krokarna själv... Men när han kom hem med sängen var han nöjd med den, och det är ju huvudsaken. :)
Ha en trevlig kväll!
/Miafialottan

Marie sa...

Hej Kristin!

Grattis till utmärkelsen, den är du väl värd!

Vilket badkar!!!!! Helt underbart fint!!!! Min man tycker också att det är lite farligt nu när jag är mammaledig, inte för att jag handlar utan för att jag kommer på allt för många nya projekt, hihi. Jag tycker din man ska vara jätteglad, du SPARADE ju pengar, hihi.

Ha det riktigt mysigt med J och M!
Kramar Marie

Bitte sa...

Vilket UNDERBART badkar !!
Fattar inte att man kan sälja ett sådant. Det är bara att gratulera. Kram /Bitte

H A N N A S - F O R M sa...

HEJ!

Tack goa du för din gulliga kommentar...ååå, jag måste gratta till din lilla bebisflicka!!! Så vacker hon var...hoppas att allt gått bra..jag längtar ibland efter ett till barn..men är överlycklig för dom jag har..

KRAM
Hanna

Kamomilla sa...

Lyckans du! Vi hade ett tassbadkar som skulle fixas till när huset blev klart, men det föll från traktorn och sprack... Ännu har vi inte hittat nåt nytt för vi har inte riktigt råd. Det förra hade vi fått gratis.

Mitt Lantliv sa...

Hej!
Tack för tippset, ska genast kika in där...

Fint du har det förresten ; )

Kram S

IKT i min vardag sa...

Grattis till utmärkelsen och ett ännu större GRATTIS till ert lilla underverk, så söt!

Det är ju drömbadkaret...maken ska hålla tyst och le...

Kram Linda

Ewa sa...

Hej!

Vilken fin blogg. Här ska jag kika in ofta.
Grattis till den lilla. Va mysigt! Mina småtroll börjar bli så stora nu. Saknar det där "babylivet" ibland, även om allt har sin charm.
Hästgård låter kul, och i Småland, där det är så vackert.

Ha en fin helg!

/Ewa

Anonym sa...

Hej! Tack för din kommentar i min blogg! Självklart får du länka till mig, jag länkar tillbaks för din blogg var ju riktig ögongodis :-) Trevlig helg! //Silje

Karin Lindström sa...

Hej Kristin,
Tack för att du skrivit så gulligt
om mig och min blogg.
Jag har haft jätte rörigt och inte hunnit blogga så mycket.
Jag ska tipsa dig om lampor och leverantörer.
Vi hörs snart igen,
många kramar
Karin
ps Jag hoppas ni mår bra alla fyra.