28 juni 2008

Oemotståndlig text

Jag är svag för siffror och bokstäver på föremål (jag har ju tidigare skrivit om väggord och ord på möbler), och jag är svag för vitt porslin. Således är vitt porslin med text på något som jag gillar starkt! Jag utökade min "samling" i veckan, med en mjölkkanna från Åhléns som var på rea och endast kostade 40 kr (längst bak på bilden). Min man säger att jag inte dricker kaffe med mjölk utan mjölk med kaffe, och nu har jag en mjölkkanna som det går i mycket mjölk i! Den franska senapsburken (till vänster) har jag fått från mamma, Melittafiltret har jag bytt till mig från min yngsta syster (hon fick ett pistagegrönt Melittafilter istället) och den lilla burken längst fram hittade jag på loppis för över tio år sedan.



Hoppas ni får en bra helg!

6 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Riktigt nice! :-)

Kram!

Helena sa...

Vilken fin mjölkkanna!
Undrar om det inte är sådana små kaffekoppar jag har, vita och så står det "kaffe" tryckt på dom....
Ha en bra lördag!
/Helena

Solsjö - Under en vind sa...

Verkligen fina saker!!!

Ha en fortsatt fin lördag! Kram!

All Things Blue sa...

Rigtig søde sager - jeg elsker også ord på tingene. Især mælkekanden og den franske sag får det til at krible i fingrene ;-)
Mange hilsner

Helena Dovier sa...

Oj, här har det hänt grejer! Den nya layouten är kanonsnygg!

Och bänken är ju helt underbar. Det är så fint med de där svängda linjerna på sådana bänkar, tycker jag. Håller dessutom helt med dig om att vitt porslin med text på är ursnyggt. De fyra porslinssakerna på bilden var jättefina, allihop.

Ha en bra fortsättning på helgen!

Kram från Helena

Malin sa...

Hej!
Här är en till som dricker "mjölk med kaffe" *hihi*
Kram Malin