17 oktober 2009

Regntunga skyar...

... och blytungt huvud är det som gäller idag. Jag och M är snuviga och förkylda, pojkarna i familjen jagar älg igen (de hade faktiskt tur i onsdags och sköt en kalv!). Pust, pust, jag gör inte mågna knop. Visar en bild från en hörna av vår matsal. Jag är så glad för de franska dörrarna i rummet. Nästa år kanske vi har tid att bygga en ordentlig trappa utanför (jag köpte granitblock på Blocket för två år sedan!) så man slipper stiga ut på lecablock... *ler*
.

.
Nu ska jag plocka fram lite julreportage och titta på. Har sett att det är fler än jag som är sugna på att julpyssla och julpynta. Även om jag inte tänker ta fram julpyntet än, är det mysigt att börja kunna fundera på julen i alla fall.
.
Ha det så bra - och tack för alla era snälla kommentarer om vår soffa förresten!!! Jag håller med, linnekuddarna gjorde sig så bra där så jag skippar kanske de vita örngotten!

15 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh här är en till som planerar för julen ;o), börjar längta massor nu....hoppas de har en bra jaktdag idag också!
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Tulipa sa...

Vackert!
Det botaniska trycket blir jag lite avis på..*ler*...

Hoppas förkylningen släpper snart, det är en glädjedödare...man får ingen ork och energi!

Kommer precis hem efter en auktion som tagit mig hela dagen, sitter och pustar ut med en kopp kaffe och lite blogg, supernöjd och lyckligt trött..*!
Idag har jag varit i fantasyworld från förr!
Jösses vilka hem man kan kliva in i som är "orörda"... Under skiten döljer sig patina och vackra saker som man smäller av för...!

Trevlig kväll!
Kram Mariette

Viveka i Bläckhornet sa...

Så fint ni har det.
Påminner mycket om ett hus vi haft tidigare som jag tyckte mycket om.

Kanonsnygg soffa du fyndat också. så fint med skinnet och kuddarna.

Kram Viveka

Kamomilla sa...

Lecablock som trappsteg.. ja du det finns det här också. Det nedersta steget har blivit ogjort... Kanske jag borde gjuta ett trappsteg själv? ;)

Vad tråkigt att ni inte är krya! Hoppas det vänder snart!

Julpynt har jag börjat snegla på och planering av hemgjorda gåvor är i full gång! Är man ute i tid slipper man ju stressa. Jag hatar stress inför julen, den tiden ska man ju njuta av!!

Lilla huset på prärien sa...

Hej Kristin!

Sitter här och huttrar lite i min källare för jag har datorn här och det är så mycket att läsa ikapp nu när barnen har lagt sig. Jo, jag kör järnet på allt nu känns det som. Det måste bara gå i ett för att allt ska fixa sig. Nu ska vi börja bygga till också och jag går på diet och jobbar heltid. Ja... så kan det vara :)

Du är söt du som är hemma med barnen när männen är ute och lever macholiv i skogen *skrattar*. Fint har du det där hemma så det förstår. Älskar golvet och din känsla!

Kram J

♥ Fyra årstider sa...

Ta hand om dig! Vad vackert du bor mästerfotografen *blink*
Kram Lotta

Hulda sa...

Så vakkert, og så enkelt pynta. Slikt er helt nydelig. :)

MODERN COUNTRY sa...

ÅÅå din blogg er så underbar vakker at jeg bare sukker. Helt magisk!! Og så får du frem lyset og følelsene så fint i bildene. Jeg så du også ble invitert til å være med og lage Ideer til P. og I. (tør ikke si mer) Så kult!!

Ja jeg går også og lengter etter og pyssle til Jul. Gale er vi som begynner så tidlig, hihi
Plukket med både kongler, mose og kastanjer på gåturen vår i dag. Mose som er så fint og jobbe med.

Håper du snart blir frisk, hold deg god og varm!

Klem Aina

Liten Bod sa...

Superfint med franska dörrar! Jag ville ha det när vi byggde, men som allt annat som är kul var det för dyrt/gick inte att få tag i/höll inte tätt eller något annat trist.... :( Krya på er nu! Kram, Tina

Min värld... sa...

Ja, just nu går jag bara o längtar efter att få fira vår första jul i vårt hus. Jag har redan börjat "smygjulpyssla" med att sy lite fina julkuddar... :)

Hälsningar
//Frida "Min värld"

Sofia på Me and my home sa...

Du bjuder på så vackra bilder här i din värld... suttit en lång stund och bara njutit!! Mys mys. Hoppas förkylningen går över fort!!
Kram Sofia

Mitt lilla äventyr sa...

Vilken rofylld bild Du visar!

Jag längtar efter att få plocka fram julen här hemma men det är ju som sagt ett tag kvar tills det är aktuellt... Men fundera och planera kan man ju alltid göra tur nog :)

Kram Johanna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!
Premiär besök för min del på din blogg..me like :)

Vilket härligt allmoge hus du har.. gillade, som många andra, din kökssoffa..fantastisk!! Jag har linnekuddarna ifrån HM..fin, fina...

Ha det gott!!

Kramis Sanne!

Stina sa...

Så fint det ser ut.:-)

Ita sa...

Håller med, myser vid tanken av att det snart är jul och att man får börja julpyssla. Hoppas du får en skön helg! Ita