15 mars 2008

Äppelblom och o-skarp bräda



Det gick att lura äppelkvistarna också att slå ut inne! Visst är det vackert med äppelblom? De här kvistarna kommer från en vildapel som växer på ett helt idiotiskt ställe vid vår gamla stenkällare, så jag har inga betänkligheter när det gäller att knipsa av de skott som skulle blomma och bära frukt på det här trädet (de pyttesmå äpplena smakar ändå inte särskilt gott). Blommorna är helt vita, egentligen tycker jag de som är rosaskimrande är vackrare, men jag vet inte riktigt vilka sorter som har sådana blommor?

Måste också visa senaste Traderaköpet, en välkommen-bräda. Den är helt o-skarp, dvs det är inte äkta vara gjord av Ylva Skarp. Men det är ganska likt, va? Priset var dock långt från lika, så jag tycker jag gjorde en bra affär (snål smålänning som jag är...) - och jag bortser helt från den moraliska aspekten, det går väl inte copyrightskydda en bräda med text, eller?



Det här är en äkta Skarp-bräda...



... och det här är den o-skarpa i vår hall.

6 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Kristin,
Hoppas ni mår bra alla nere i Småland! Det är underbart med kvistar från träden, själv har jag fastnat för körsbärsblom som du sett. Är nog dags att knippsa lite
annat också.
Välommen skylten är jätte fin, jag har inte riktigt koll på orginalet men har sett lite olika saker i bloggland!
Ha en fortsatt härlig helg!
Kramar
Karin

Marie sa...

Hej Kristin!
Jag har också plockat in äppelkvistar idag. Min mosters sambo har varit här och klippt våra fruktträd idag så jag har samlat ihop "skräpet" och tagit med en del in, hihi.
Brädan är superfin, på tradera kan man fynda en massa roligt! Själv har jag dock mest sålt en massa urvuxna barnkläder den sista tiden.

Ha en härlig söndag!
Kram Marie

Nettan sa...

Härligt med blommande äppelkvistar, skönt att kunna skynda på vårkänslorna inomhus =0)
Jättefin va skylten du fyndat oxå.
Kram Nettan

Solsjö - Under en vind sa...

Vacker blommande kvist! jag såg att mitt björkris slagit ut idag!!! Får nog plocka in lite äppelgrenar också....

Så fint traderarköp, absolut prisvärt och skillnaden på dme är ju minimal!

Fortsatt skön söndag! Kram!

Kannor och karaffer sa...

Åhh vad härligt med äppelblom....längtar till våren och sommaren - jag tror det är behovet av ljus som gör att man känner sig alldeles nipprig - jag vet inte att jag längtat så här någon gång förrut.

Fina fynd du gjort på Tradera...

Ha det gott!
Ann

Emmas idéer sa...

Hej. Jättekul att hitta en blogg med en bild på en av mina brädor jag gjort. Kul att du är nöjd.

Hälsningar Emma