17 april 2008

Svärdet i...

... nej, inte i stenen, men väl i SMÖRBYTTAN! Jag hittade en gammal bytta som man kärnade smör i förr i tiden, på Östregårds Antik & Loppis i helgen. Den är perfekt vad gäller höjd och tyngd! Priset på 45 kr kändes som hittat. Den blå färgen kommer passa bra i J:s rum, och den var lagom "shabby" också... Det fanns ingen botten (vilket syns på den nedersta bilden), men det ska vi såga till en och sätta fast. Jag ska be S nita fast spännbanden också som halkat på sned. Den här "pinnen" som sticker upp (där man har fäst locket) passade utmärkt att hänga sköldar och harnesk på!

Nöjd mamma och nöjd son!




11 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj vilket fynd. Passar ju precis till långa leksaker..

Helena Dovier sa...

Det var ju en helgjuten lösning! Och bra pris, dessutom :-). Ha en härlig fredag, hoppas att solen skiner på Höglandet!
Kram från Helena

Marie sa...

Men, det var ju den perfekta lösningen! Vilket fynd! Förstår om både mamma och son är nöjda!

Visst hade jag tur med tallrikshyllan, trodde knappt det var sant när den kostade 25 kronor. Har sett flera andra tallrikshyllor men de har varit lite för "krusidulliga" för min smak och har sett lite för köksaktiga ut, men den här var perfekt!

Ha en härlig helg Kristin!
Kram Marie

Karin Lindström sa...

Hej Kristin,
Jag har inte heller bloggat på över en vecka och det beror på min butik. Det blev inte riktigt som jag tänkt. Tyvärr.
Perfekt förvaring, dessutom snyggt. Leksaker, dom svämmar över hos oss. Imorgon fyller min lillkille 1 år, ännu mer saker. Min stora håller mest på med lego, det blir småbitar lite överallt.
Vacker glasklocka i förra inlägget, ja allt är vackert.

Ha en härlig helg.
många kramar
Karin

Mitt Egnahem sa...

Blogg tar tiD! Tack för dina fina ord på min sida. Blev så glad-glad. Tycker Er hall/glasveranda är otroligt fin! Och vilken rolig idé med smörbyttan. Du tar snygga närbilder. Har du en "proffskamera"? Gillar hela bloggen! Kul.. Ha det! Mitt Egnahem

Åsa sa...

Hej syrran! Fick mail från mor nyss som skrev att fölet anlänt! Roligt! Själv sitter jag på skolan, i biblioteket, och skriver 12 timmar om dagen, så hm...jag får se när jag hinner ringa och prata en sväng (måste verkligen ta igen det som jag missat nu i två veckor så jag måste sitta i skolan hela helgen också).

Stor kram!

Nettan sa...

Så snyggt det vart åt " Lille Robin Hoods " saker =0), där passade dom bra !!
Ha en superhärlig Helg..
Kram Nettan

Bitte sa...

Härligt det kunde inte ha blivit snyggare vapenförvaring.
Ha en bra helg Kram Bitte

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilket härligt fynd & det passar ju alldeles perfekt!!!

Hoppas du & kidsen njuter av en underbar vårhelg ♥

Kram! Jes

Solsjö - Under en vind sa...

DEn var ju verkligen helt perfekt!!! Kan du inte komma en sväng till Östregårds när alla vi bloggare är där på söndag?? Vore kul att ses!

Kram!

Anonym sa...

vacker blogg!