04 april 2009

Pasteller till påsk

Vilket ljuvligt väder det är nu! Det är man verkligen inte bortskämd med, så nu har jag tillbringat otroligt mycket tid utomhus de senaste dagarna. En verkligt bra grande finale inför att jag börjar jobba på måndag (tur att jobbet har en jättestor terass man kan sitta på och fika i solen!).

I fredags var jag och lilla M en sväng till Tranås och här kommer lite bilder på vad som fick följa med hem. Nr 2 av Jeanne d'Arc Living Magasin inhandlades och det numret var avsevärt bättre än nr 1, om ni frågar mig. Dock stör jag mig fortfarande på att det är rätt spretig och inkonsekvent layout i tidningen, men det är väl jag som är petig...



Två stora blockljus i svagt grönt och svagt rosa, fint nu till våren tycker jag! En liten sten med texten "you & me" (från Inne) och ett trådunderlägg (köpt hos Moster Malla tillsammans med ljusen).



Den här ljuvliga scarfen från nystartade svenska märket Melmelli köpte jag på Mollys hus, kunde inte motstå den! Nästan som en prydnad med alla spetsar! När vi kom till Forma Rum hade M lyckats tappa sin sprillans nya Polarn o Pyret-mössa på gatan och den fanns inte kvar när jag gick tillbaka och letade (morr), hon var gnällig som bara den och jag hade inte ro att titta ordentligt i butiken, så det blev bara bunkring av en massa tesorter trots att det fanns hur mycket fint som helst. Så kan det vara ibland.

15 kommentarer:

becca sa...

Så mycket fint du hittade på din shopingtur! det är synd att barnen inte tycker att det är lika roligt som mamman när det finns mycket att kolla på, det brukar ofta bli tråkigt mot slutet.
Tråkigt med mössan, hoppas att den som tog den har dåligt samvete.

Lycka till på jobbet på måndag, och njut av din sista mammadag.

Kram Rebecca.

Lilla huset på prärien sa...

Visst är det härligt!?? Vi har varit ute precis hela dagen utan jackor. Satt och grillade och mös, precis nu har vi kommit in och då är det lite kyligt ute. Jag ska natta barnen och sedan bär det ut i trädgården igen. Tvätten hänger på tork, den ska in och jag har lite mer ogräs att hålla efter :)

Synd på en fin mössa du :( Surt när sådant händer.

Stor kram Jenny

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj så mycket fint du hittat. scarfen blev jag störtkär i.
Synd att hon fölorade kepsen.

Ha en fin helg

Kram Viveka

rosenskära sa...

Ljust rosa och milt grönt är riktiga vårfärger för mig också, håller på med en vårtavla i de färgerna. Sjalen är ljuvlig.

Synd på nya saker, min stora flicka fick punktering på cykeln av rent slarv idag och du kan tro att det sved när hon fick höra att hon får betala lagningen själv...

Jag har en utlottning hos mig idag, kika in om du blir nyfiken.

Ha en riktigt skön lördagkväll/Lena

Hem & Harmoni Marie sa...

Vilka fina fynd! Synd bara på mössan som försvann...

Önskar dig en fin fortsättning på helgen! Kram Marie

Malin - I min trädgård sa...

Vad trist när man tappar något man just investerat i. I augusti tappade vi Pluttens ena Foppa-toffla. Och vi visste precis var vi hade gåt så vi gick exakt samma runda och frågade flera gånger i butiken, men ingen lycka. För ca 3 veckor sedan hittade min man den på en sten utanför butiken. Lite paff man blev! Bara 5 månader senare... men nu är den för liten...

Ha en skön kväll!

Kram M

Tulipa sa...

hej!
Gillar dina Family Får skarpt!
Alla bilder är superfina men just den bilden fastnade i mitt huvud!

Härlig sjal!!!

Visst är det surt när barnen tappar eller slarvar bort nya bra saker! Man svär en ramsa....!!
Lycka till med jobbstarten!

Kram Mariette

Fröken Fräken sa...

Jättesöt samling med äggkoppar! Kanske man skulle kunna börja samla på sådana, för jag har ju faktiskt inte en enda äggkopp!

Lycka till på det nya jobbet nu imorgon! (vi har också en stor takterrass på mitt jobb, men det är en aningens svalt att hänga där nu. Vi som inte har sommarvärmen som det låter som om resten av landet har...)
Och så kan det ju vara rätt skönt att du bara behöver starta med sådär tre och en halv dagars arbetsvecka och så blir det långhelg!!

Home No.1 sa...

Hej där!
Titta in till mig jag har en utlottning/tävling där du kan vinna fin fina priser från min webbutik Home No.1.
Kram Annica på Home No.1

Anne sa...

Så mycket fin du har hittat!
Vädret är verkligen fantastiskt nu, solen sken som bara dne i lördags, lite mulet igår, men idag är solen tillbaka - äntligen vår!!!

Hoppas du har en bra första dag på jobbet!

Kram Anne

Vitt och nött sa...

va mycket fint du har hittat!! visst finns det härliga butiker i tranås :)

ja funderar oxå på å köpa den tidningen, kul att den va bättre än den första.

nu är det vår i småland!! :) Jippie!!
hej hopp å stor kram!

Vardagens guldkorn sa...

Å vilka härliga pastellfärger! Å vilken underbar rosafärg på sjalen! Måste kolla in det märket! Ha det gott! Kram Linda

Penseldraget sa...

hej
första gången hos dig =) så fina och insprireande bilder du visar...kommer tillbaka =)
ha en skön påsk
kram pia

Jonna sa...

hej vill bara säga att du har en jätte finoch ljuvlig blogg! blev glad när jag kom in här! gladpåsk!

Karin Lindström sa...

Hej Kristin!

Hur känns det nu att börja jobba? Visst har du börjat nu! Härligt med en shoppingtur, det skulle jag verkligen behöva. Jag stod och höll i en sån sjal på trädgårdsmässan, men var så inne på blommor så jag köpte den inte. Det var verkligen synd, den är jättefin!

Tror du inte att lilleman fick feber igen igårkväll! Jag blir helt tokig på detta, men det är ju ändå mest synd om honom naturligtvis. Jag hoppas han kryar på sig så vi kan fira Påsken som det var tänkt!

Jag önskar er alla en riktigt skön och god Påskhelg!

Varmaste kramarna
Karin