21 juni 2010

Sovrumsglimtar

Jag är hemma och VAB:ar idag med lilla M som har hög feber och inte alls mår bra. Jag hoppas hon hinner bli frisk till midsommar.
.
Jag tänkte visa några bilder från vårt sovrum, som också drabbades av möbelomflyttningen. Skrivbordet åkte ut från sovrummet till barnens lekrum och in kom istället det här bruna skåpet. Jag köpte det billigt för flera år sedan på Blocket innan vi hade byggt ut huset och då hade vi inte plats för det inne. I höstas kom det in i huset och jag gjorde om det till en garderob för barnens hängande kläder. Det går under namnet "Narniaskåpet". Det ska målas, för jag gillar inte ytan på det. Gamla möbler kan vara snygga i mörkt trä, tycker jag, men det här skåpet är inte ens halvgammalt och inte särskilt fint som det är. På skåpet står en samling vaser, jag gillar dessa bulliga och räfflade modeller.
.


.
Pyntade om knoppbrädan med några florabilder på fläder, äpple och smultron - somrigt! Madonnan är nyköpt, jag tyckte hon passade i fönstret jämte textbrädan.
.
Nu ska jag se om det går att lura i lilla fröken lite saft och kex, hon äter nästan ingenting när hon har feber. :-(

4 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan, hoppas det vänder snart inte roligt när de små blir sjuka, ville titta in och önska fin midsommar, hör du av dig efter helgen eller...kram VIOLA

Kamomilla sa...

Rofyllt och vackert härinne!

Hoppas lillis kryar på sig, jobbigt när man är liten och sjuk... :(

Marie sa...

Så fint det blev i erat sovrum Kristin, ser så rofyllt och härligt ut.

Hoppas lilla M kryar på sig snart!

Kram Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Jättefina bilder - som alltid. Vilket ljuvligt sovrum! Älskar detaljerna!

Hoppas lilla M kryar på sig!

Kram kram från Jes ♥ med hopp om en underbar sommar!