06 januari 2012

Sovrum med lite blått

Känner tacksamhet över att vara ledig idag, när solen tittar fram och skiner från en ljusblå himmel. Tänk vad allting blir mycket lättare när det inte bara är gråväder! Idag får bli en riktig städ- och röjardag här hemma. Jag har hunnit dammsuga, byta sängkläder och "piffar" nu lite överallt medan tvättmaskinen går för fullt.

Jag lovade ju er några bilder från sovrummet, där jag adderat lite blått. I veckan hade jag turen att hitta sängkläder i en härligt skjortblå nyans som både känns och ser ut som chambrayskjortor på Hemtex, och på rean också. Där hittade jag också stora (60x60 cm) kuddar i linne i en kittfärgad nyans som fick bli läskuddar i sängen. Från Blomsterlandet köpte jag med mig en hortensia och pärlhyacinter, bara för att öka på vårkänslan. Ljuvligt att få släppa in våren nu efter julen.



 

Bild 1: Påslakan i "herrskjortsstuk" från Hemtex. Den stora linnekudden bakom är också från Hemtex.
Bild 2: Ljuvligt blå hortensia i kruka från Tine K Home, köpt på Julias vita drömmar.
Bild 3: Ljusstake i ärgad mässing, köpt från Madame Petite.
Bild 4: Här sover vi under snedtaket...
Bild 5: Chiffonjé som jag köpte i avlutat skick på Blocket och har målat om i ljusgrå linoljefärg.
Bild 6: Knoppbräda med blå sjalar från Lindex och Plain Vanilla, stickad klänning från Rabalder.

4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Supersnygga bilder- och härliga nyanser! Kram Johanna

jennie sa...

Vilken fin "topp" pådin sida Kristin! Sommarkänsla tycker jag.. Blått är fantastiskt fint (i rätt nyanser) men ska visst vara bra i sovrummet. Hoppas ni får en trevlig helg!

mormorMärtas sa...

Åhh vilka fina bilder... Härligt med lite vårfärger./Annika

Fjellhuldra.webs.com/ sa...

Nydelig blogg du har,,
klem fra