28 juni 2015

Solen och värmen...

... kom på min första semesterdag. Härligt! Efter att vi klippt gräs, gått med trimmer och rensat grusgångarna så kändes trädgården uppfräschad. Nu väntar jag bara på att Den Stora Blomningen ska sätta igång.


 I år har mina rabarber fullkomligt exloderat... äntligen kan man göra hur mycket rabarberpaj som helst! Jag ska nog frysa in lite innan det går för långt in på sommaren (det sägs ju att man inte ska äta rabarber efter midsommar).


Jag gillar faluröda detaljer... därför är vår grillhörna med plank i falurött, liksom odlingsbäddarna och det gamla dasset i bakgrunden på bilden till höger. Jag blev så sen med att sätta något i bäddarna i år, det var ju så kallt, så vi lär väl få färskpotatis ungefär till skolan börjar igen tror jag...



 En vresros har börjat blomma och pionen väntar jag på ska slå ut vilken dag som helst. I år har jag hur mycket knopp som helst på både rosor och pioner!

Inga kommentarer: