21 juli 2011

Paus

Sommarreportaget gick bra, men det är alltid så intensivt så jag är helt tom i skallen efteråt... men vi har fått väldigt positiv respons på våra jobb som ingår i den här serien. Jag kan varken berätta mer eller visa några bilder men jag kommer tala om var och när jobben kommer i tryck.

Nu har vi lite behövlig paus från vardagslivet och är i vår lilla stuga på Värmdö. Hittills har vi hunnit med att sola, fiska, besöka en av alla skärgårdskrogar vi har som tradition att hinna med, gått på loppis och äta mat på verandan. Väldigt skönt och opretentiöst. Såhär fortsätter det ett antal dagar till innan vi åker hem igen.

Kan rekommendera er att köpa senaste numret av Sköna hem. Förutom att det är ett somrigt hemma-hos-reportage från Julias hem,  så är det ett otroligt inspirerande reportage om Muramaris på Gotland. Därifrån har jag lånat bilderna till dagens inlägg. Ha ha, ganska långt från vår sjabbiga värmdötillvaro, kan jag säga...

Vilken takhöjd och vilka fönster... och vilka stolar! Jag är så sugen på att skaffa nya stolar till både kök
och matsal hos oss. Bockbordet till höger är 1700-tal och sådant klappar mitt hjärta alltid lite extra för.

Läckert sovrum i härlig färgskala, "pudrigt brunt" eller vad skulle man kunna säga?
Bilderna är lånade från Sköna hem.

7 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Härliga bilder från Sköna Hem! Fastnade för samma reportage nämligen. Tidningen har verkligen stigit i graderna, det trendiga, minimalistiska, rätvinkliga har ersatts av miljöer i min smak...
Ha en fortsatt välförtjänt skön semester, är övertygad att reportaget kommer att bli poppis!
Vi ses!
Eija

Johanna Stålros sa...

Visst var det urfina bilder i tidningen....vad kul att sommar repotaget gick bra. Kram J

Huset på landet sa...

Kan bara hålla med. Muramaris är verkligen ett ställe värt att besöka. Har man dessutom chansen att få vara med på en guidad tur ta den! Huset har en speciell historia där den öppna sipen har en centra roll. /Maria

Kristina sa...

Hejsan!
Inte så tokigt med 41 poäng till "Sparven" Grattis!
Njut nu riktigt av din semester!!
Fina bilder, ser så hemtrevligt ut!

Lottas Fotografi sa...

Njut av semester och ledighet!
Tack för en fin inspirerande blogg!
Kram Lotta

Livet på Bellevuegård sa...

Wow, vilka fönster! Sådana skulle jag vilja ha i en något mindre variant i vårt lilla renoveringsprojekt... /Linda

Lilla huset på prärien sa...

Hej Kristin!

Vad härligt det låter att vara på landet! Ibland behöver man bara komma iväg lite för att få lite lugn och ro och tänka på helt andra saker en stund. Njut av det! Härliga sovrum du visar. Massor med fint... :)

Kram Jenny