18 juli 2011

Sommar i rött och vitt

Imorgon ska jag göra sommarplåtning ihop med en fotograf och det hela ska andas "sommarkalas". Håller på att samla ihop lite rekvisita som ni ser, allt ska gå i rött och vitt för att skapa maxad sommarkänsla. Har plockat lite av våra små men goda röda körsbär, och en hel bunt prästkragar. Nu återstår att gå ut och knipsa hängbjörksgrenar och att baka syltkakor (vitt socker, röd sylt = temat applicerat även på kakorna). Sedan blir det maränger, gräddtårta, hallon, tårtfat, glasskålar, örngott med vita broderade monogram och gamla kökshanddukar i linne med röd rand. Får se hur det kommer bli, jag kommer nog bli hungrig medan jag jobbar i alla fall med alla dessa godsaker...



Ha en fortsatt skön vecka!

9 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vilket jätteroligt och framförallt läckert uppdrag! :)

Jag ser att du fått in en länkspalt uppe under headern. Jag skulle vilja ha det också, men får inte till det- oteknisk som jag är..

Johanna Stålros sa...

Vilket kul uppdrag!!! Härlig rekvisita du har hittat. Kram Johanna

Kamomilla sa...

Hej igen Kristin!

Vad roligt att du gillade bilderna! Jag har fått mycket respons för miljön, som egentligen finns precis bakom vår batbutik i byn, men som ingen sett som annat än ful!! men det fula blir ju ofta vackert på bild ;) Precis som shabbyga möbler o annat sånt :)

Jag försökte tidigare med bloggdesignen men varje gång jag skulle sätta in en ny flik, försvann den första. Ska nog sätta in mig i det på nytt när jag har mera tid. tack för hjälpen!
Ha det gott i sommarvärmen!
Kram, Kamomilla

Marita sa...

Vad kul! Kommer säkert att bli helt underbart, i alla fall när man redan nu får se så mycket vackert!!
kram, Marita

Anonym sa...

Har bakat kladdkakan idag, ska avsmakas imorgon.
Vilka härliga bilder du lagt ut, det blir säkert ett fint reportage.

Underbara hästbilder!

ACP

G-STYLE sa...

I just discovered your blog , I like it very much .

Very nice pictures ...

greetings from Gea ( Holland)

Norrfrids Eija sa...

Det kommer att bli ett vackert reportage har jag känslan av. Vilket roligt jobb, slår mitt kontorsjobb med hästlängder!

Millygarden sa...

Vackra bilder ...nu vill man se mera!

Kram Marina

LIVS LYST sa...

Nyyyydelig!!

Liv