06 maj 2007

Fin idé till barnrummet

Såg en bra idé till barnrum - eller egentligen till vilket sovrum som helst - i en bok i helgen. Det var att ställa en gammal trädgårdsgrind i trä med spjälor som gavel till sängen. Det skulle passa perfekt till J:s rum (när det blir klart), och gamla trägrindar finns på "lager" ute i bodarna, så någon borde ju passa i form och format! För er som gillade idén, men inte har gamla grindar på lut, så gjorde jag en sökning i mitt närområde på Blocket och det fanns rätt mycket att tillgå från ett par hundralappar upp till kanske 1500-2000 kr.

Annars har jag också sett bilder på hur man tagit en vanlig (inner)dörr och "lagt" den ner på långsidan som gavel till dubbelsäng. Också bra idé, men det är ju snyggare med en liten grind när det gäller en enkelsäng. Boken jag såg idén i är tyvärr otymplig, så jag kan inte scanna bilden, men här kommer lite bilder på grindar som jag hade kunnat tänka mig som sänggavel... kanske helgerån att säga att det är det man vill ha grinden till?





(Bilder hämtade från Skånska grindar respektive Vi i villa)

4 kommentarer:

Poppins sa...

Kul idé. Är övertygad om att en gammal grind känner sig hedrad över att få överleva och få ny funktion :)

Marie sa...

Hej!

Vilken fin blogg du har, hit kommer jag tillbaka.

Ha en fortsatt fin tisdagskväll.
Marie

Jag länkar dig, är det ok?

Kristin sa...

Hej Marie,
vad jag blir glad att du vill länka till min sida! :-) Nu ska jag genast titta in hos dig.

Och Poppins; det är nog så man ska se det - att den får nytt liv som gavel istället för att man kasserar den som grind.

Kram från Kristin

Kristina sa...

... jag letar efter den perfekta grinden men har inte hittat den ännu. Min sambo skakar på huvudet åt mina idéer men går snällt med på det mesta hi-hi...