28 maj 2007

När det ändå regnar kan man läsa en bok

Idag tycks regnmolnen bara gått en meter över grantopparna här hemma hos oss. Jag har varit hemma från jobbet och haft en dag bara för mig själv, vilket inte händer särskilt ofta. På eftermiddagen drack jag ett gott te och mumsade i mig teaterkonfekt samtidigt som jag läste senaste Drömhem & Trädgård. Skönt att vara inne och få mysa och läsa något trevligt.

Tänkte rekommendera några böcker igen. Prisuppgifterna jag har angett är Adlibris priser. Priserna varierar ganska mycket, generellt kan jag säga att de böcker med låga priser ofta är häftade medan de dyrare är inbundna.



Först ut är Agneta Nyholm-Winqvists fjärde bok om feng shui, den alldeles nyutkomna Leva med feng shui, 192 kr. Tror jag måste beställa den genast eftersom jag är ett stort fan av Agneta. Tycker både att hon skriver på ett bra sätt och att hon behandlar ett intressant område. Vill man veta mer om vad Agneta jobbar med och även få tillfälle att gå kurser inom feng shui, rekommenderar jag vidare läsning på hennes hemsida Nordic School of Feng Shui.



Resten av dagens boktips är inredningsböcker på engelska. Lucinda Ganderton har skrivit Creating Vintage Style som kostar 133 kr. Country Living Decorating Vintage Style kostar 208 kr. Författare är Christina Strutt. Tredje boken med nästan samma titel, Vintage Style av Cath Kidston, kostar 286 kr. Den är inte heller översatt till svenska.



Atlanta Bartlett har skrivit flera böcker, bl a The Relaxed Home för 272 kr, och den alldeles nya At home with White för 208 kr.



För frankofiler: Great French Country Style, av Meredith Books, 154 kr och New French Style, av Linda Dannenberg, 286 kr.



Catskills Country Style, 144 kr, av Francine Prose och New Country Style, 123 kr av Rubena Grigg är två förslag för lantlig inredningsstil.

2 kommentarer:

Marie sa...

Det låter som du har haft en mysig dag. Jag kan också längta efter att få en dag för mig själv.

Tack för boktipsen. Ha en bra måndagskväll. Kram Marie

Kristin sa...

Hej Marie, ja, det är ju inte ofta man får en dag ifred när man är förälder. Tyvärr var min dag idag till för att samla tankar och psyke till morgondagens jobb efter en personlig förlust, men det är ändå skönt att kunna få göra vad man vill - ligga i sängen till halv elva bara för att man känner att man behöver det...

Ha det bra du med. Du har en jättefin blogg, vill jag bara säga! Jag har länkat till dig också, som du kanske sett.

/Kram Kristin