10 september 2008

Stressad?

Hmmm, om man inte hinner blogga och än mindre läsa andras bloggar, visst blir man då stressad av att gå in på Bloggkoll - och mötas av att ha 125 olästa inlägg från bloggar som jag prenumerar på... hu! Det sätter ju igång värsta stressreaktionen hos en. Jag som hittills har tyckt att Bloggkoll var ett väldigt bra redskap...

Här pysslas det med barnkalas (pirattema - går av stapeln på lördag), sjuk hund (fick infektion i såret så nu äter hon en ny kur penicillin), dammsugning (tyvärr, då hunden fäller sjukt mycket - med betoning på sjukt) och så det sedvanliga "plocket" med disk, tvätt och saker som bara har lagt sig på fel ställe (och som uppenbarligen bara jag i hela familjen märker). Inte särskilt roliga pyssel som ni märker. Hinner inte sätta mig och göra det jag vill... lilla M har bestämt sig för att dra in en sovpaus på dagen och vägra sömn de övriga gångerna hon ska sova, så vi har en evig kamp att hon ska somna. Men som tur är (eller kanske just därför?) så sover hon bra på nätterna, somnar vid 21-tiden på kvällen och sover till 06.30 på morgonen (och äter en välling i sömnen vid kl 23).

Är förvånad över att det ändå är några som tittar in här (ni har uppenbarligen inte Bloggkoll-bevakning på min blogg *ler*). Jag hoppas kunna bättra mig, för jag gillar själv inte bloggar som står still länge mellan inläggen.

13 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

men nu tittar jag in, för jag har dig på bloggkoll! hihi!

Jo, man hinner inte läsa alla tyvärr... jag har också väldigt många på min lista. Men det får bli lite som det blir med både inlägg och kommentarer ibland.

Hoppas hundis kryar på sig och kalaset blir kanonbra!
Stor kram

Helena Dovier sa...

Hej Kristin!

Kan tänka mig att det är lätt att bli stressad av Bloggkoll - det är därför jag inte använder den tjänsten över huvud taget. Och blogga ska man ju göra för att det är kul! Jag håller stenhårt på linjen att jag bloggar när jag vill och har tid och när jag tycker att jag har något att visa, och jag skriver kommentarer när jag vill och har tid - inte annars. Det funkar bra, tycker i alla fall jag :-).

Hoppas att Spejas infektion tar och ger sig i väg långt ifrån henne, och att barnkalaset i helgen blir lyckat!

Kram från Helena

Hannis sa...

Men ta det lugnt!
Du gör ju en miljon saker på en gång=))Hinner du koppla av något?

Tradigt med Spejas infektion.
Håller tummar för att det ska gå över snart!

Håller med dig om bloggkoll..
Trodde det skulle underlätta men prestation blev visst värre..

Kram Hannis

Karin Lindström sa...

Hej Kristin!
Jag tittar in hos dig ändå fast jag har dig på bloggkoll. Det finns ju så mycket att titta på även om du inte gjort ett nytt inlägg.
Jag förstod att du hade det stressigt, och jag har varit i samma sits. Barnen kräver ju mer och mer ju äldre dom blir. Till en viss gräns då, min åttaåring ser man inte så mycket till. Han vill helst vara med kompisar och sitta vid datorn. Fy, jag saknar faktiskt att vara mycket med honom. Lillen däremot har blivit väldigt PÅ mig sen vi började på dagis. Han ska helst bäras runt och vara i mitt knä. Det går väl över, men man får inte mycket gjort.

Lycka till nu med alla saker du ska fixa med och det viktigaste är familjen, bloggen den är som den är!
Kramar
Karin

Kamomilla sa...

När jag inte hunnit in på en tid så läser jag "lätt" igenom alla, klickar på "markera alla som lästa", och fortsätter från blank sida så att säga. Kommenterar bara såna inlägg som ramlar in efeter det.

Så tråkigt att hunden inte mår bra ännu :(

Ett hem på landet sa...

Hi,hi även hos mig står det still just nu. Är så mycket här hemma just nu + jobbet + att Lilleman börjat hos dagmamma. Puh, tycker ju inte heller om bloggar som står still för länge. Så det gäller nog att ta tag i saken nu.

KRAM

Annika sa...

Ja du vardagen tar tid den.... med allt som hör till... men man måste ju unna sig lite bloggande ibland... ta det nu lite lungt o känn ingen press... vi väntar sååå gärna på ett tecken från dig.... Kram Annika

Malin - I min trädgård sa...

Visst har jag bloggkoll! :) Oj ja det var ändå ganska bra "sovet" av Lilla M tycker jag.

Kram "stora" M

Syster vit sa...

Jo men bloggen får ju inte ta över ens liv, det är ju en hobby och ska vara kul, inte ett måste. Vi har varit lite lata nu i sommar men ska bättra oss nu. Hoppas du hinner titta in till oss igen då och då. Kram Liselott.

Grodmamman sa...

Här verkar det vara fullt upp!:)
Jag har också bloggkoll, men det är inte alltid jag använder den. Orkar inte alltid läsa alla inlägg och du väljer jag ändå att gå in på mina absoluta favoriter som jag har i min länklista.
Det ska ju vara kul att blogga inte stressande!
Kram

Helena sa...

Hmmm! Jag som precis la till bloggkoll på min sida! Jag känner precis som du så nu kanske det här bara blir en stress grej, vi får väl se.
Det är nog viktigt att man gör inlägg och svarar när man känner att man har tid. Jag är just nu väldigt dåligt på inlägg för hemmet går ju först och det tar sin lilla tid!
Ha det gott/ Helena

Anonym sa...

Jag har faktiskt ingen på bloggkoll... Och jag förstår om du är stressad. Själv är jag "ensam hemma" när min kära sambo är i Ammarnäs och fiskar. Barnen har varit totalt omöjliga, jag tjuter för jag får panik bara av tanken på att jag är ensam, och ingen vill hälsa på. Dessutom är jag utan bil, har tidernas migrän och nu ska jag sluta beklaga mig! Alla föräldrar är bortresta så jag har ingen hjälp att hämta där heller. Tur det går fort ett par dagar!

Marie sa...

Hej Kristin!

Usch vad längesen jag kikade in hos dig, har knappt någon bloggtid alls känns det som! Så jag förstår dina känslor så väl!
Hoppas att piratkalaset gick bra och att lilla vovven snart kryar på sig!

Ha en bra vecka!
Kramar Marie