22 december 2008

Här finns bara snälla barn

Titta här, mitt senaste pyssel till jul... bräda med text! Jag fick för mig att göra något med ändstumparna på de gamla takbrädorna som vi ägnat helgen åt att spikrensa och skrubba. Så när M sov sin förmiddagslur åkte stämplar och svart färg fram, och sedan stämplade jag lite hipp som happ (med flit) på brädorna. Jag tyckte det var lite rufft och fint att ha kvar den gamla limfärgen. En annan smart sak var att varje stump har ett gammalt spikhål längst upp, så det går att trä in ett snöre och hänga upp brädan om man vill.
.

.

.
Jag gjorde flera stycken brädor, och nedanstående är faktiskt till salu ifall någon fattar tycke för den... 100 kr vill jag ha och så tillkommer frakt med 55 kr inom Sverige. Maila mig (adress finns i vänsterlisten) ifall du skulle vara intresserad! Måtten är 23 cm bred, 53 cm hög och ca 3 cm tjock. Det är en rätt så stadig pjäs med andra ord, gjord av ett 1800-talstak som suttit i ett gammalt torp... Tänk bara på att eftersom brädan har kvar sin limfärg så går det inte att torka av den med fuktig trasa - då släpper färgen!

OBS! Brädan är såld!
.

.
Kram nu på er!

10 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Jag är intresserad av din fina bräda och mailar dig bums! kram

Fröken Fräken sa...

Oj, här gick försäljningen snabbt undan!!
Men det var ju du som först tipsade mig om fina bokstavsstämplar/schabloner från Panduro! (jag hittade ju dem till slut i Kiruna, av alla ställen! Fast de är inte lika fina som dina bokstäver..)

När jag ser dessa superfinsnyggfantastiska brädor känner jag hur det börjar rycka i pysselfingrarna! Jag vill hem till mina brädor därhemma och göra i ordning. Jag har funderat på att göra en till pappa som det står "Välkommen" på i julklapp, och nu tror jag baske mig att jag ska ta och göra en. Om han nu har vett att uppskatta den ruffare stilen och inte föreslår typ att "ska den inte målas om?". ;-)

lottens vita och gröna sa...

oh vilken ljuvlig idée du kläckt!

vill önska dig en underbar julhelg!

varmkram lotten

Annika sa...

Önskar Dig En Fröjdefull Jul & Ett Gott Nytt 2009..
Kram Annika

Karin Lindström sa...

Åh, Kristin!
Brädan är underbar. Jag har en liten skylt där det såtr något liknande, men din är ju så fin.

R är fortfarande sjuk, har högre feber än nogonsin. Jag har inte varit i min dator på flera dagar så nu har jag abstinens. Jag längtar efter lite tid i helgen. Mysigt att se vad alla hittat på.

En riktigt God Jul till er alla!
Varmaste kramarna
Karin

Anonym sa...

Hej Kristin

Din bärda är så fin att det gör ont i mig att jag inte såg den "först"..

Kanske kliar det i fingrarna strax igen och då kanske du hade velat göra en sådan till mig och mina barn. Den är super fin!

MVH Desirée

Millygarden sa...

Hej Kristin,


Vilken fin bräda du gjort..jättefin!


God Jul!
Kram Marina

Helena sa...

Jätte snyggt, visst är det kul när man kommer på en bra idé som också blir som man tänkt sig! Ha en bra fortsatt jul/kram Helena

Kamomilla sa...

Jättefin bräda som tydligen fick en lycklig ägare!
Glad juldag och annandag. Nu får vi vänta ett helt år på nästa jul...

Karin sa...

Vilken ljuvligt söt bräda Kristin! Önskar dig och familjen en god fortsättning på julen...

Kram Karin