04 december 2008

Minns ni ljuskronan?

Minns ni hur jag bad er vara utslagsdomare i frågan om jag skulle måla om min ljuskrona eller inte? Det var här jag velade om det. För någon vecka sedan gjorde jag slag i saken, men vitfärgen blev inte särskilt mycket använd den här gången - kors i taket, va? Jag är väldigt nöjd, ljuskronan är grå som förut men kulorna blev vita och intrycket av kronan är helt annorlunda! Nu stör sig inte mina färgkänsliga ögon på den röda färgen. Här ser ni kronan klädd med lite lummer; grått, vitt och grönt är fint till jul!







8 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Kristin, jag måste stänga ner nu men kommer snart in igen och kikar!

Kramelikram
Karin

Lilla huset på prärien sa...

Det blev jättebra Kristin! Det får du vara nöjd med tycker jag :)

Kram Jenny

Liten Bod sa...

Det blev ju kanonbra! Och dina strumpor kan jag då inte se något fel på.... Är det hål baktill eller? De ser ut ungefär som mina, och de säljer jag :) Kram, Tina

Anonym sa...

Vilken fin ljuskrona!

Kamomilla sa...

Det gäller att se det där lilla lilla som gör skillnaden! Den är superfin sådär!!! verkligen vacker.

annashusidingtuna sa...

Tänk att lite färg kan bli så rätt.
Kram Anna

Anonym sa...

Häll tummarna för mig idag - jag ska försöka köpa en kamera på Tradera.... Stor chansing ja, visst, men jag är så korkad att jag litar på folk. Dessutom har jag inte 6000 kr över till en splitter ny, snyft! Kronan blev jättefin. Jag har pimpat min med fuskgran och rött luciaband (brett sidenband). Ska ta en sväng om med kameran i mitt nu julpyntade hus idag, så det kanske kommer lite blider. Va, kul att "loppan" kryper. Min tränar hela dagarna (och nätterna också för den delen), så jag tror hon fixar det innan jul.

Kram Marie JO

Fröken Fräken sa...

Ja, ibland behövs ju bara lite färg - jag har målat om en ljuskrona som från början var grönguldspräcklig (iiiih!) och då krävdes det rätt mycket vit färg innan den blev "respektabel"... Kronan blev verkligen jättefin!