14 februari 2009

Alla ♥ dag

Hoppas ni också har en fin vårvinterdag, idag på alla hjärtans dag! Här hos oss är det några minusgrader och strålande solsken. S och J är och åker pulka i den backe jag tyckte var ofantlig när jag var barn (den ser inte lika hög och brant ut nu, när man som vuxen åker förbi den). Jag och M är hemma och småpular lite.

Jag hittade så fina ranunkler i kruka igår, vita med en rosa kant längst ut på varje kronblad. Vackert ihop med nysilverljusstakarnas rosa ljus.


.

.
Det var helt underbart att det faktiskt gick att fotografera med ISO 200 och en anständig slutartid... ljuset är tillbaka, eller åtminstone en bra bit på väg.
.
Ha nu en skön helg allihopa!

7 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hej!
Glad vändag till dig! Jag gillade förra inlägget också, det hade jag missat. Vackert med blåvittrött. Fastän jag velat och velat med ungarnas tv-rum, och bonustjejens krypin så har jag IGEN (min man suckade djupt) bytt tillbaka till New England stil...
På något vis är det så kul att ha två världar, en sekelskiftesanda blandad med fransk-dansk romantik på bottenplan, och en fräsch egen skärgårdsstil uppe på vinden. jag tror den tilltalar sönerna lite mer också.
Men gud så jobbigt det är när man bollar med alla ideer och så ändrar man och ändrar...Ångrar, och velar hit och dit. Men jag tror inte jag är den enda... :)

Dina bilder är underbara, som alltid. Ljuset är på väg tillbaka. Härligt!

Ha en mysig helg!
Kram, Kamomilla

Fröken Fräken sa...

Vilka härligt vita ranunkler! Jag hade stora planer igår om att köpa hem lite våriga lökväxter, men det var det tydligen fler som hade. För när jag kom till blomaffärerna fanns det bara sorgliga överblommade exemplar kvar. Man vill ju inte ha pärlhyacinter som redan börjat blomma, för då har de väl vissnat innan man hunnit hem..

Den där kistan i originalfärg i sovrummet, den var inte dum den! Har faktiskt varit en del kistor på Kupan den senaste gångerna, och jag har slagit mina lovar omkring dem. Men jag har bara inte kommit på en endaste plats där jag kan ha en kista..

Ja, tänk, ljust som sjuton här med! Lite snopet när jag inte riktigt tyckt att jag har haft något att fota. Känns som att min blogg pysselmässigt behöver rycka upp sig! Jag försökte fota sänggaveln lite bättre i ljuset, men jag tror att jag måste möblera om så att sängen inte står framför fönstret för att det ska bli ett någorlunda bra foto..

Anna, Prickar o Pelargon sa...

Måste säga att du har en underbar blogg som jag följer :-). Fantastiskt fin inredning och fina foton som ger mycket inspiration! /Anna

Lilla huset på prärien sa...

Vilka härliga ranunkler Kristin! Det syns knappt att de har rosa kanter. Anas bara lite - så söta! Jag har en betydligt bättre dag nu och det är härligt att mannen är hemma. Jag bjöd på scones i morse och fick fina blommor :) Nu är hela huset städat och mitt hjärta känns så mycket lättare!

Hoppas du har en toppen dag!

Kram Jenny

Karin sa...

Underbart söta ranunkler! Det finns så många fina varianter just nu. :) Härligt! Söt ljusstake också.

Ha en mysig Alla hjärtans dag!
Kram Karin

Emelie sa...

Dina bilder väcker alltid till inspiration. Du är verkligen duktig på att fånga det sköna på bild!
Ranunkler är så enkelt vackra! (Jag hade turen att få en bukett av maken igår!)

Jag tittar snart in igen!
Kram Em

me and alice sa...

Hej Kristin!!
Åh vilken vacker ranunkel du köpt!!! Har inte lyckats hitta någon så vit och fin ännu...
Ja jag skriver mina brädor med penna... Tycker dina är så läckra... De på de gamla brädorna!!
Ha en mysig Söndag!
Kram Susanne