25 november 2010

Skånehelg del 2

På söndagen, efter att ha satt i oss världens största hotellfrukost, körde vi in till Ängeholm och besökte Bohemian Hapserie som drivs av Nina Hartmann med Vintage by Nina. Precis som väntat fanns det mycket som var fint! Tro det eller ej, men jag köpte faktiskt ingenting... däremot fikade vi och det var den godaste chai latten jag druckit på lääääänge. På eftermiddagen hann vi sedan med att åka till Slottstallet och två loppisar på vägen hem.

Bilderna jag visar idag är från Bohemian Hapserie.

Själva entrén...

Underbart skåp och så skymtar man en av alla Tolixstolar i cafédelen

Jag älskar gråvita, nötta möbler!

Dessa skönheter stod jag länge och begrundade, men nej, det blev inget inköp den här gången...

Jättefint sidobord! Perfekt i storlek, och med hylla nedtill att lägga saker på. Jag blev lite kär!

Öppen hylla där småprylar visades upp, visst hade det gjort sig fint i ett lantligt kök?

9 kommentarer:

Unknown sa...

Det må være en sand oplævelse at være på besøg ved Bohemian Hapserie! Skulle ønske jeg boede tættere på... Ha' en fin da, Kirstin! Knus; Heidi

LOPPISLIV sa...

Hej Kristin! Ser helt ljuvligt ut i Ninas butik, så fina bilder du tagit. Har inte varit dit ännu men måste bara försöka hinna det nästa år. Tackar för tipset om Stenhuset också, det ligger på lagom köravstånd från vårt, så det får allt bli en tur dit i till våren. Ha en fin dag. Kram Paula

Rose Garden Malevik sa...

OJOJ

Det är ju en del man vill ha där :)

Ha det gott
Håkan

Fröken Grön sa...

Kul med ett litet resereportage! Skåne är minsann riktigt fint, även om jag måste erkänna att Ängelholm är ett ställe jag bara åkt förbi. Får nog ta en liten utflykt dit till våren.
Må så gott!
/Anna-Karin

Inredningsfrun sa...

Så härliga bilder du bjuder på!! Jag tycker att det är imponerande att du klarade dig från att inte köpa något!! Så duktig du är ;D!!

En fortsatt mysig vecka önskar jag dig!!

KRAM

// Inredningsfrun ;)

Kamomilla sa...

Härliga bilder från ett fint ställe!

Tina sa...

Jag ska till Ängelholm till helgen om inte snön sätter käppar i hjulet...kul o se dina bilder.
Kram Tina

alexa sa...

Great blog!!

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mycket fint där fanns!
Ha en fin helg!
Kram/Lena