09 oktober 2011

Frostnupet

Nu har vi haft de två första frostnätterna här på småländska höglandet, så idag började vi premiärelda i vedspisen (kakelugnen har vi haft igång några gånger redan). Hästarna och fåren ska få börja komma in på nätterna, så idag blir det att "bädda fint" ute i stallet och fårhuset. Här inne ska jag mest göra småsaker (och tvätta, den ständiga aktiviteten på helgen...), ska försöka samla tankarna och få ner några texter till gjorda reportage på pränt. En ganska skön dag, hoppas jag det blir. Önskar er en trevlig helg också!

Jag har tagit in en liten, liten strimma lila här hemma. Lila har aldrig varit min favoritfärg, men såhär lite var faktiskt fint ;-)




7 kommentarer:

Marie Louise sa...

Fint med lite färg faktiskt...kram Marie

Rose Garden Malevik sa...

Hej Kristin
Ingen frost här ännu.......men, men nu e de väl snart dax......
Fina färger :)
å missa nu inte.....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
De e kul å vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Spirande grönt - sa...

Lika skönt som det är att släppa ut djuren på sommarbete, är det att få ta in dem när ruskvädret kommer:)

Ha en fin söndag,
Rebecca

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag håller med! men det blev ju jättefint med de fina detaljerna du fick till!!
Ha en väldigt bra vecka! Kramen!

Kamomilla sa...

Ingen frost hos oss ännu, men svalt nog och lite blåst, så idag har vi premiäreldat. Jag hoppes verkligen vintern blir lite mildare än de senaste varit...

Fia sa...

Här har det också varit frost, inte så konstigt, vi bor ju bara ett par mil från varann ;)
Har glömt att kika in till dig, du berättade om din blogg redan när jag köpte ett par ljusstakar av dig på Tradera för ett par år sen...
Kika gärna in till mig, jag började blogga först i maj i år ♥
Ha en härlig kväll, nu ska jag titta vidare här hos dig!
Kram fia

LjuvligaLjung sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.