03 oktober 2013

Rundgång, eller utsikt från en soffa

Den senaste månaden har vi haft riktig otur med baciller. Barnen har varit sjuka båda två, M har haft två halsflussar och nu denna veckan har jag samma sak. Trist och irriterande är bara förnamnet! Men nu har vi fått penicillin allihopa, så att vi verkligen ska ta kål på alla otäcka bakterier. Samtidigt har det gått löss i skolan och J hade kryp i håret - första gången vi har fått det i familjen trots att det funnits i många omgångar tidigare både i skolan och på förskolan - och då kändes det hopplöst och eländigt, skulle allt sådant hoppa (bokstavligen!) på oss? Men dessa otäckingar har vi fått bukt med. Nu hoppas jag streptokockerna ryker all världens väg de också.

Så om ni undrar. Jag har suttit mycket i soffan den senaste tiden. Och legat i soffan. Och halvlegat i soffan. Jag bestämde mig för att puffa upp kuddarna i den soffan jag inte suttit/legat/halvlegat i, så ni får se vyn...

Linnerullgardin från Ellos, ljusstakar från Tove Adman, lampa och skärm från Watt & Weke, rutig fleecepläd från Brisak, vit linnekudde från Rost interiör, linnekudde med tryck samt rutig kudde köpta på nätet.
Det blev ganska ombonat och höstigt när jag bytte ut de blågrå kviltarna som sofföverdrag mot vanliga vita igen, och kompletterade med linnebeige färg. Fleecefiltarna är extra stora så de är riktigt härliga att svepa in sig i. Vi har börjat elda i kakelugnen igen och det är ju så mysigt. Jag har investerat i ny vinterjacka (härlig parkas från Didriksons) och nya vinterkängor också, så nu är jag även rustad för höstvindarna!

Inga kommentarer: