10 november 2013

Duka fint

Till julens fina dukningar har jag köpt underlägg i linne med en söt liten ofållad volang på. De kommer från PB Home. Jag har lite svårt för dukar, sådana långa som hänger ner över bordet sidor (ja, det ser jättefint ut på bild men när jag själv dukar så upplever jag inte att det blir lika snyggt...) men jag vill ändå ha någon form av inramning av kuvertet, och då är ju en bordstablett en bra lösning. Älskar linne och det är så smidigt att bara kasta in alla tabletterna i en 60-graderstvätt efter middagen, de behöver ju inte strykas heller utan ska vara lite skrynkliga (det passar mig finfint!).

Linne passar året runt, tycker jag. På sommaren har det en förmåga att se svalt och krispigt ut, nu på vintern ser det istället ombonat och välkomnande ut. Idag ska jag faktiskt smyga in lite adventspynt, som kanelstänger och kottar här i huset!






2 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Hej Kristin
Olala.. kommer bli superfint. precis min stil :)
å missa nu inte.

BLOGGPARTYT fortsätter.

massor med fint att se.
Välkommen
Håka

vitadrömmarobusigabarn sa...

Ser så fint ut!!
Ha enkäterna Måndag
Kram