18 december 2008

Städa, städa varje fredag och så varje jul...

... det tycker jag är kul. Nej, knappast, städning tillhör inte mina favoritsysselsättningar. Däremot älskar jag när det är rent, undanplockat och fint och det är det jag brukar tänka på när jag valsar runt med dammsugaren. Imorgon blir det storstädning och sedan, som belöning, ska jag till frissan på eftermiddagen. Det är verkligen lyx för en trött och sliten mamma - att få sitta hos frisören, dricka cappuccino och läsa skvallertidningar (även om de är ett halvår gamla så är nyheterna nya för mig, jag läser aldrig sådana tidningar annars!) och ha någon som gör en fin i håret!
.
.
När jag köpte julklappar på Russinnet så passade jag på att klicka hem den här flaskan med "Chrismas Clean" också. Underbar! Förutom att den luktar hur gott som helst av apelsin och kanel så är den, liksom övriga produkter från Isabella Smiths serie Maison belle, skonsam mot miljön och ej testad på djur. Flaskan är biologiskt nedbrytbar och doften kommer från essentiella oljor. Sprayen rengör de flesta ytor, så det kan ju knappast bli bättre eller hur? Just kaneldoft älskar jag, och på bilden syns även mitt favoritljus från Durance, som har en helt underbar doft (Cannelle Orange heter den). Jag köpte det på Mollys hus.

5 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Du!

Var inne en snabbis i datorn, och såg minsann att du gjort ett nytt inlägg! Jag försökte sälja de underbara produkterna i min butik, men det var hopplöst att få kontakt med dem. Ljusen däremot är ena verkliga favoriter. De är de absolut bästa!

Ha en skön dag imorgon dåp, efter städningen. Jag tycker också man ska belöna sig efter lite hårt slit *ler*!

Har postat paketet idag!

Varmaste kramarna

Karin

Lilla huset på prärien sa...

Ah den rengöringssprayen skulle jag vilja ha! Jag har kikat på den flera gånger faktiskt men inte klickat hem den ännu. Tycker jag handlar så himla mycket ändå liksom... hmm... lite dåligt samvete tycker jag mig ana...

Och Durance-ljus... I love them!

Önskar dig en riktigt mysig helg Kristin!

Kram Jenny

P.S. Älskar också när det är rent och doftar gott... önskar bara att någon annan kunde fixa till det! D.S.

Kamomilla sa...

Oj, såna måste man ju ha... Måste kolla var de finns här i Finland...

Tulipa sa...

Hej!
Mitt i städyran och den goda doften så får du något hos mig (Förutsätter att du sover nu då!).
Trevlig helg!
Kram Tulipa

Fröken Fräken sa...

Ja, klippa sig ska man ju också göra, gärna innan jul..hm, jag har nog ledigt en timme mellan två och tre i natt.. ;-) Det får nog bli lite rufs istället.

Jag har hört att den där Maison Belle-flaskan ska finnas på Lagerhaus, så jag har letat runt på vår butik, men inte. När jag frågade personalen såg de inte ut att veta vad jag talade om.. äsch, jag hade ju också velat provat detta som alla verkar vara så överförtjusta i..

Ja, den som hade perfekt städat.. inte när man hållit på och planterat julblommor halva kvällen! Men nu är det värsta dammsugits upp och torkats av och man kan ramla i säng...