20 december 2008

Världens bästa Karin!

Igår kom ett paket till mig på posten, det var den helt underbara vintagekudden jag hade beställt från Karin Lindström Shop. Det är duktiga Karin som syr helt fantastiska, unika kuddar, och den här kunde jag bara inte motstå! Jag försökte faktiskt första gången jag såg den i shopen, men det gick bara i några timmar, sedan blev det ändå ett mail till Karin om att jag ville ha den... "Denna kudde är sydd av ett sandfärgat linnetyg med vintagespetsar och en applikation från Jeanne d'Arc Living", har Karin krivit om den i shopen. Den ska få bli finkudde hos mig, och jag ska ha den i en fåtölj som jag kommer köpa så småningom. Jag har nu noga instruerat både min man och min son att denna kudde knölar man inte med, den ska inte kastas omkring med, den ska inte rivas ner på golvet eller på något annat sätt lekas med. Den ska bara ligga och vara fin hela tiden!!! Och så får man luta sig lite försiktigt mot den när man sedan sitter i fåtöljen då förstås... *fniss*



Karin är alltid så himla gullig och hon slår in paket så fint och skickar alltid med ett vackert kort. Titta här vad hon hade skickat med till mig den här gången, helt fantastiska små flätade julgransprydnader! TACK KARIN, du vet verkligen vad jag gillar och du har så god smak! Karin har blivit min "huvudleverantör" av kuddar på sistone, för jag köpte även de här Himlakuddarna från hennes bloppis tidigare (för er som inte vet vad bloppis är så är det en blogg-loppis!). Jag kan verkligen rekommendera ett besök hos Karin om ni inte redan känner till hennes blogg, shop eller bloppis.



Nu ska jag gå ner till köket och rulla tryfflar! En sort gjord på mörk choklad smaksatt med kardemumma, och en gjord på vit choklad smaksatt med hjortronlikör. Jag tror det blir jättesmarrigt och vi får hoppas att det finns några kvar till julafton... *fniss*

6 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hon är så duktig Karin! Jag har ännu inte kunnat klicka hem någon fin kudde för det har varit lite skralt på pengafronten... men jag ska! Tro mig :)

Så fina saker hon har skickat med också!

Jag gjorde kola för en vecka sedan... en sisådär 50 stycken... de är slut.

God Jul! / Kram Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Önskar dig en skön jul med dina kära.
Stor kram ☆ Lotta

Hannis sa...

Så fint!
Visst är hon duktig Karin!

Kikar in lite snabbt för att önska dig en God Jul/Kram Hannis

Fröken Fräken sa...

Jag brukar ju sy "finkuddar". Och så sätter jag dem i soffan och påminner herr Fräken om att det här är en fin kudde som man inte ska skynkla eller använda för mycket. Det räcker bra med att bara titta på den. Det är då han brukar börja himla med ögonen... äsch, vad vet han! ;-) Det var då en urtjusig kudde som du hade köpt. Och kul med lite överraskningar med!!

Japp, jag förespråkar också belöningar när man städar. Problemet är bara att jag för ofta tar paus så att jag aldrig blir klar... brukar också försöka pytsa ut det lite och ta en sak i taget, som du sa, torka kylen när man ska ställa in ny mat osv. Men jag skulle önska att jag någon gång kunde göra allt på en gång så att allt kunde se skinande perfekt ut... jag låter det ju aldrig bli smutsigt (inte med de gener jag har!) Men det är det där vardagliga stöket som jag stör mig på...

Nu har jag ju också fått vissa idéer kring hur jag ska pynta till det efter jul, vore bra om man kunde koncentrera sig på här och nu!

Hoppas att du har en fin kväll! Och att ingen skrynklat till kudden!

Karin Lindström sa...

Hej Kristin min vän!

Tack så jättemycket för de rara orden om mig. Jag sitter här, tårögd och rodnar *ler*. Du är för snäll, och jag är så glad att jag är din bloggvän! Vad roligt att du tyckte om den, man vet ju inte när man inte klämmt på den! Och din julklapp är faktiskt ganska söt. Jag har dem i lärkgrenarna, men jag har inte fyllt dem än. Godiset är undanplockat till Julhelgen *ler*.

Varmaste kramarna!

Karin

Kamomilla sa...

Vilken söt kudde!
God Jul till dig!
Kamomilla