05 augusti 2009

En till tallrikshylla

Nu har det hänt igen... nämligen att vi hittar något i gömmorna ute i bodarna som vi hade glömt att vi hade. Det säger en hel del om mitt minne (suck). Den här utgångna tallrikshyllan från Ikea, ursprungligen i björk, hade vi en gång köpt till lilla stugan på Värmdö (passande eftersom modellen heter Lillsved och det finns en plats precis i närheten där som heter likadant). Dit kom den aldrig. Nu blev den istället vit, och fick sitta i M:s rum.






Jag gillar Lena Andersson, som ni märker. När jag var liten älskade jag böckerna om Linnea, men de om Maja är precis lika härliga. M har så klart Linneas februarikort hängande på hyllan, eftersom hon är född 20 februari. De roliga "badflickorna" som hänger på en byxgalge hittade min mamma förra året, det är gratis reklamkort från Nyköpings kommun. Söta, va?
Jag hoppas ni har en bra vecka! Själv har jag nu börjat jobba igen, vilket faktiskt känns helt okej. Övriga familjen är på Värmdö en sista sväng och på kvällarna målar jag de sista projekten med den aldrig sinande vita färgen. Puha!

15 kommentarer:

Sanna sa...

Vilken ljuvlig tallrikshylla!!En sådan letar jag också efter till barnrummet. Jag gillar också Lena Andersson. Hennes böcker är så vackra.
Kram Sanna

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint det blev med tallrikshyllan!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

S sa...

vilken fin blogg du har. Hittade den precis och ska kika vidare lite tror jag :)

Kul att hitta någon som bloggar från mina gamla hemtrakter också!

Ha det fint!

Kram Sofi

Ensamma mamman/Ögonblick och Tankar sa...

O vilken fin hylla! Den vart jag riktigt avundsjuk på. Precis nått sånt som jag letar efter. Verkligen härlig med mycket fina detaljer! Kram

Ett hem på landet sa...

Vilken mysig tallrikshylla, synd att IKEA inte säljer den längre.

Du har fått mail!
KRAM

Fröken Fräken sa...

Nämen, nu får jag allt ta och skämmas! Jag som brukar ha stenhård koll på Ikeas sortiment visste inte ens att de haft tallrikshyllor!! Ibland tar det in grejer som är lite före sin tid. Tänk om de skulle ta in den där plåtlampan Septim eller betongbokstäverna igen? Ja se det vore något! Så fin hyllan var dekorerad också!

Visst blir man godissugen på jobbet, på ett helt annat sätt än hemma. Kanske är det ett sätt att trösta sig på för att man inte är ledig längre..? Två dagar till helgen, nu får vi vara tappra och hålla ut. Och äta lite glass :-)

Kamomilla sa...

Hyllan är jättefin! Och vilken perfekt bokförvaring!

Jag målar också. Storebror hade målad graffiti i sitt rum, men i lillebrors rum hade de klottrat med sprittusch på väggen.(med lov, den var ju bucklig och skulle ändå fixas...) Nu tränger färgen igenom det vita fast jag målat fem lager redan...

*utmattad*

o sa...

Jättesöt hylla! Jag älskar också Lena Anderssons bilder och har just förgyllt mitt kök med några av dem.

Ombonat hemma sa...

Jättesöt hylla! Jag älskar också Lena Anderssons bilder och har just förgyllt mitt kök med några av dem.

Dona blogg sa...

Åh, jag älskar tallrikshyllor. Har en gammal i köket som var knall cerice när jag köpte den på auktion... Nu är den vackert grå. Har haft den full av udda porslin men tröttnade för ett tag sen och fyllde istället upp med vackra trädgårds- och inrednings böcker.

Härlig blogg du har :)
/Pernilla

S sa...

Tack för dina lyckönskningar med vårt hus!

Det känns bättre och lättare nu när vi börjar komma iordning ed det nya huset, men det är klart att det har vart tufft av och till.

Har kikat vidare på din blogg och kan nog med säkerhet säga att den kommer få fler besök av mig framöver :)

Kram Sofi

Therese sa...

Vilken ljuvlig ide, den ska jag inspireras av och inkorporera vissa inslag av till min dotters rum, även hon är ett februaribarn och heter Linnea i andra namn, precis som jag :-)

Hälsar Therese - Lurans blogg

Tanjis sa...

Hej!
Hittade just hit. Var kul att se din tallrikshylla. Jag har en precis likadan som jag också målade vitt och satte upp i sonens rum. Tänkte visa dig den men såg att jag inte ens har bloggat om den..........får väl återkomma.

Nu ska jag läsa vidare här.

Tanjis sa...

Hej igen!

Förlåt, var tvungen att härma dig och göra ett inlägg om min sons tallrikshylla. Det var så kul att se dina bilder, de blev så fina. Mina blev inte så bra men kika gärna in om du har lust.
Jag har bytt knoppar på min men nu blev jag ju sugen på att ändra tillbaka, tyckte att det såg tufft ut på din hylla!

/Tanja

jujja sa...

Fin, jag letar också
hittade denna

http://www.blocket.se/jonkoping/Stor_fin_tallrikshylla_24239868.htm?ca=11&w=3