30 augusti 2009

Soffmaränger

Ni vet vad soffpotatisar är, men har ni hört talas om soffmaränger? Jag har två sådana hemma i min soffa, som Karin Lindström sytt. Helt underbart fluffiga och härliga kuddar som jag blir glad av bara att titta på! Mjukt och oregelbundet linnetyg i veck och charmiga virkade dukar på framsidan... underbara! Karin efterlyste innan bilder på hur de gjorde sig hemma hos oss och jag kan inte annat än att tycka att de passade in hur bra som helst.


.

.

.
Tänk vad bloggvärlden är underbar. Utan Karins blogg hade jag inte hittat kuddarna. Och bara några timmar efter att jag la ut föregående inlägg om att jag efterlyste en tidning, så hade jag fått napp. Toppenpinglan Mia med Hem och Lycka var det som svarade. Om ni inte redan har handlat av henne på Ellis Corner, så rekommenderar jag verkligen det. Mia skriver alltid ett så gulligt kort och skickar med, och varorna är alltid fint inpackade med omsorg. Ibland undrar jag om bloggvärlden bara består av guldkorn? Jag har fått kontakt med hur många guldtjejer som helst via bloggandet...!
.
Vädret känns för övrigt inte som något guldväder. Möjligen verkar det som om regnet försöker ta guldmedalj. Vi har riktigt höstrusk idag! Jag hoppas på uppryckning. Äppelpaj och tända ljus är det som gäller för att lindra den värsta höstångesten. Tänk vad det kan slå om fort, tidigare i veckan hade vi tjugofem grader och satt ute och åt. Denna helgen är det tretton grader och regn och till och med hunden tycker det är trist att gå ut.

9 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Visst är bloggandet super när man dels träffar underbara människor och hittar saker man behöver och kan sälja, har precis haft en tjej här som hittade min blogg och mitt pyssel, så jättekul att möta andra med samma intresse....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Kamomilla sa...

Milda maränger så läckra de är! Denna bloggvärld är underbar! Senast fick ju jag också hjälp med namnet på gardingrejen. kornischen som det hette... Vad gjorde vi före blogspot egentligen?

Viveka i Bläckhornet sa...

Wow vilka praliner1

Där kan man luta sig tillbaka och känna sig som en prinsessa:)

Kram Viveka

Lilla huset på prärien sa...

Hej Kristin!

Ja de är verkligen helt UNDERBARA de där fina kuddarna. Vore det inte så att jag hade flera stycken liknande från Jeanne d'arc Living så skulle jag köpa ett helt gäng faktiskt - superfina!

Kul att du fick napp på din efterlysning också. Själv kom jag precis hem från Stockholm och Formex med massor av intryck. Och solen lyser här nere i Skåne minsann :) Men oj vad det regnade när vi körde förbi Jönköpingstrakten för några timmar sedan!

Kram Jenny

Karin Lindström sa...

Hej Kristin!

Så roligt att få se dem live hos er! Härligt namn på dem också, soffmaränger *skrattar*. Ja, man kan ju undra vad man skulle göra utan bloggvärlden. Här får man ju de mesta tipsen och ideerna *ler igen*.

Hos oss har det varit ett underbart soligt väder idag. Men jag hörde att det skulle kunna bli regnigt imorgon så då är det väl på väg upp till oss!

Tack för dina rara ord Kristin min vän! Jag är glad att du hittade till mig den där gången för väldigt länge sen!

Många kramar

Karin

Miss Alveriin sa...

Kuddarna var helt underbara! Jag ser också att vi har likadana soffor :) Mina är dock inte så ljusa och fina längre men de duger.

Kram / Cattis

Liten Bod sa...

Visst är det fullt med härliga bloggtjejer! Vädret ska vara bra den här veckan har jag hört, här är det sol idag i alla fall. Våga vägra höst! Fint med kuddarna, jag går fortfarande och laddar för att knåpa ihop egna.... Kram, Tina

Livets njutning sa...

Kuddarna är såååå underbara. Gillar din soffa. Vad är det för soffa? Howard?

Hem och Lycka sa...

Vad söt du är, tack för snälla rader! Kuddarna är underbara..

kram Mia